معرفی مجموعه دندان‌نگاری‌ها در خبرگزاری ایبنا

به نقل از دندانه : معرفی مجموعه دندان‌نگاری‌ها در خبرگزاری ایبنا

«دندان‌نگاری‌ها» یک مجموعه دو جلدی از خاطرات دندان‌پزشکان در قالب خاطره‌داستان است که به تازگی از سوی انتشارات دندانه منتشر شده است.

سیامک شایان دندان‌پزشک و نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار مجموعه خاطره-داستان‌های دندان‌پزشکان خبر داد و گفت: در نوروز ۱۳۹۶ فراخوانی با عنوان «دندان‌نگار» منتشر و از همکاران دندان‌پزشک خود دعوت کردیم تا تجربیات جالبی را که از دوران تحصیل، طرح و طبابت خود دارند، در قالب خاطره و داستان برای ما ارسال کنند.

شایان درباره استقبال از این طرح توضیح داد: در مدت ده روز حدود ۵۵۰ خاطره-داستان به دست ما رسید که توانستیم آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کنیم. این کار به نوعی باعث فراغت و تفریح دندان‌پزشکان شد و هم به نوعی تجدید‌خاطره‌ای برای همگی ما بود؛ چراکه بسیاری از این اتفاقات بامزه، خرابکاری‌ها و خاطرات برای تمامی دندان پزشکان مشترک بودند.

این دندان‌پزشک درباره چگونگی کتاب شدن این خاطرات گفت: بعد از این استقبال گسترده بود که به صرافت افتادیم تا گزیده این خاطرات را در کتابی منتشر کنیم. ۳۰۰ خاطره را انتخاب و در دو جلد به نام‌های «شما که دیروز مرد بودید» و «آقای کامل، خانم پارسیل» منتشر کردیم. همانطور که در مقدمه این کتاب هم آورده‌ایم، متن کتاب برای حفظ سبک و سیاق نویسندگان با کمترین ویرایش محتوایی به چاپ رسیده است.

سیامک شایان درباره هدف و انگیزه از انتشار چنین کتابی توضیح داد: بیماران و مراجعان ما همیشه از زاویه دید خودشان یک دندان‌پزشک را می‌نگرند. این کتاب به مخاطب این امکان را می‌دهد که از زاویه دید دندان‌پزشکان نیز به مسائل نگاه کند. هدف ما این بود که به مخاطب زاویه دید جدیدی هدیه بدهیم. این اوراق با تمام کاستی‌ها هر چه هست حاصل تلاش ماست برای افزودن برگ‌های دیگری به کتاب تاریخ دندان‌پزشکی کشور با این اعتقاد و اندیشه که نگاه، ‌ رفتار و واکنش‌های درمانگران و دردمندان و در یک کلام تعاملات ایشان با یکدیگر بخشی از فرهنگ این ملت است که نیاز به حفظ و انتقال به آیندگان دارد.

گفتنی است؛ در جلد اول مجموعه دو جلدی «دندان‌نگاری‌ها» با عنوان «آقای کامل، خانم پارسیل» خاطره داستان‌هایی با عناوین «قالب گیری ناکام»، «میزبان سمج»، «بزرگ مرد کوچک»، «خواستگاری با وساطت آبسه دندان» و «شیفت نوروزی» وجود دارد و نویسنده یکی از این خاطره‌داستان‌ها به نام «مقایسه درآمد» حامد اسماعیلیون نویسنده و داستان‌نویس ایرانی و از نسل نوی نویسندگان ادبیات فارسی است که برای کتاب‌های «آویشن قشنگ نیست» برنده جایزه بهترین مجموعه داستان اول در بنیاد گلشیری و همچنین برای رمان «دکتر داتیس» برنده جایزه بهترین رمان اول در بنیاد گلشیری شود.

در جلد دوم این مجموعه به نام «شما که دیروز مرد بودید» خاطراتی با عناوین «امپراتوری خانم ویلسون»، «شباهت با استیون هاوکینگ»، «اولین دستمزد»، «فانتوم در آتش»، «بخار روی گچ» و «آمپول اضافی» آمده است.

مجموعه دو جلدی «دندان‌نگاری‌ها» به تازگی از سوی انتشارات دندانه در ۱۶۸صفحه به قیمت ۲۵۰۰۰تومان و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه