معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی

به گزارش بازار، کشور آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان در سراسر جهان شناخته شده است. دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی در رشته های مختلفی را ارائه می دهند و بیشتر آن ها از رنکینگ بالایی در جهان برخوردارند. از میان رشته هایی که کشور آلمان برای دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد، رشته های پزشکی و دندانپزشکی محبوبیت بیشتری دارند. این کشور مقصدی مناسب برای فراگیری علوم پزشکی می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های آلمان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان

بدون شک تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی آلمان، یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی می باشد. به دلیل وجود سیستم آموزشی قوی و دانشگاه های با رنک بالا، آلمان به یک قطب جذب دانشجوی پزشکی در در دنیا تبدیل شده است. با وجود رقابت شدیدی که میان متقاضیان در دانشگاه های پزشکی این کشور وجود دارد، افراد همچنان علاقمند به تحصیل پزشکی در آلمان می باشند.

متقاضیان پس از تصمیم گیری برای تحصیل در این کشور باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. وجود دانشگاه های زیاد با اعتبار بالا، موجب شده بسیاری از متقاضیان برای انتخاب دانشگاه دچار سر درگمی شوند. از این رو در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل خود در این کشور بگیرید.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

در این قسمت به چند مورد از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان اشاره می کنیم:

دانشگاه پزشکی لایپزیگ (Leipzig University)

دانشگاه لایپزیگ دومین دانشگاه قدیمی در آلمان است که بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی دارد. این دانشگاه در سال ۱۴۰۹ تاسیس شد و از نزدیک با بیمارستان دانشگاه لایپزیگ فعالیت می کند. شعار دانشگاه پزشکی لایپزیگ پژوهش، آموزش، درمان سنت نوآوری است. دانشکده پزشکی لایپزیگ به همراه بیمارستانش، بزرگ ترین موسسه پزشکی در ایالت زاکسن آلمان به شمار می رود.

دانشگاه پزشکی فرایبورگ (FREIBURG UNIVERSITY)

دانشگاه فرایبورگ با داشتن ۱۰.۰۰۰ پزشک متخصص، یکی از بزرگ ترین دانشگاه های آلمان می باشد. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده است که دانشجویان بومی و بین المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه فرایبورگ رشته های مختلفی را در زمینه های پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی ارائه می کند. جالب است بدانید که یک شعبه دیگر دانشگاه فرایبورگ در کشور سوئیس قرار دارد.

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ (HEIDELBERG UNIVERSITY)

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی آلمان محسوب می شود و شهرت بین المللی دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از قوی ترین دانشگاه های پزشکی و تحقیقاتی در کل اروپا شناخته شده است. دانشگاه هایدلبرگ حدود ۶ دهه قدمت دارد و بیشتر تمرکز آن بر روی آموزش، تحقیقات، پشتیبانی و ترویج دستورالعمل های تحقیقاتی و غلبه بر چالش های پیش روی جهان می باشد.

 

دانشگاه پزشکی روت آخن (RWTH AACHEN UNIVERSITY)

دانشگاه پزشکی روت آخن نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان محسوب می شود. این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ در آلمان تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۲۷۰۰ دانشجو در ۹ دانشکده می باشد که در حوزه های مختلف پزشکی مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه پزشکی روت آخن از امکانات آموزشی و تحقیقاتی بسیار پیشرفته ای برخوردار است . تمام امکانات لازم برای یک بیمارستان را در خود جای داده است.

دانشگاه لوبک (LÜBECK UNIVERSITY)

دانشگاه لوبک در سال ۱۹۶۴ در شهر لوبک آلمان تاسیس شد و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. این دانشگاه امروزه به عنوان کوچک ترین دانشگاه آلمان شناخته می شود که رتبه ۸۴ کشور و ۲۱۰۰ جهان را به خود اختصاص داده است. ۵۰۰۰ دانشجو در دانشگاه لوبک حدود  مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی، فناوری و علوم طبیعی می باشد.

 دانشگاه ویتن / هردکه (WITTEN/HERDECKE UNIVERSITY)

دانشگاه ویتن یک دانشگاه خصوصی در آلمان می باشد و جزو قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می رود. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان با آن ها مصاحبه می کند و متقاضیان در این مصاحبه باید انگیزه خود را برای انتخاب این دانشگاه توضیح دهند. در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ دانشجو در رشته های مختلفی در دانشگاه ویتن/ هردک مشغول به تحصیل هستند. رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه می باشد.

از دیگر دانشگاه های برتر پزشکی آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ماگدبورگ (MAGDEBURG UNIVERSITY)
  • دانشگاه مونستر (MΫNSTER UNIVERSITY))
  • دانشگاه توبینگن (TΫBINGEN UNIVERSITY)

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و مشاوره های لازم در خصوص پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی آلمان را دریافت کنید.

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

برخی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان به شرح زیر می باشند:

دانشگاه بن (University of Bonn)

دانشگاه بن در سال ۱۸۱۸ تاسیس شد که سال تاسیس آن قدمت دیرینه این دانشگاه را نشان می دهد. حدود ۵۰۰۰ دانشجو از ۱۳۰ کشور جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه بن دارای ۷ دانشکده است که یکی از آن ها دانشکده پزشکی می باشد. این دانشگاه جزو دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت علوم و وزارت بهداشت در آلمان می باشد.

دانشگاه مونیخ (University of Munich)

دانشگاه مونیخ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که در سال ۱۴۷۲ تاسیس شد. افرادی که دارای معدل پایین از مدارس ایران هستند، می توانند برای تحصیل دندانپزشکی دانشگاه مونیخ اقدام کنند؛ چرا که برای ورود به این دانشگاه تنها نمره آزمون پایان کالج مهم است و معدل دیپلم ایران تاثیری ندارد.

دانشگاه گوتینگن (University of Göttingen)

دانشگاه گوتینگن که با نام جئورج آگوست شناخته می شود، یکی از دانشگاه های برتر دنیا می باشد که رتبه ۱۹۷ جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال ۱۷۳۷ تاسیس شد و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی مشهور در دنیا می باشد. بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که حدود ۴ هزار نفر ان ها دانشجویان بین المللی هستند.

برای مهاجرت به آلمان آی مهاجرت یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که دارای کارشناسان و وکلای مجربی می باشد. مشاوران ما در این موسسه با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان آماده ارائه خدمات مهاجرتی به شما عزیزان می باشند.

علاوه بر دانشگاه های ذکر شده دانشگاه های وورتسبورگ، گوته فرانکفورت آم ماین، لایپزیگ و هایدلبرگ نیز از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان محسوب می شوند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این بود که اطلاعات جامعی در خصوص دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان ارائه دهیم و بهترین دانشگاه ها را در این حوزه معرفی کنیم. در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور آلمان می باشید، می توانید با مشاوران ما در موسسه میرداماد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه