معجزه یک عدد از این میوه در ناشتا/ از پایان بیماری قند و فشار خون تا لاغری و رفع خطر سکته و دفع سموم پوستی

میوه
اول دنت | سیب از جمله میوه‌‌های محبوبی به شمار می‌رود که حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر است. به دلیل محتوای مواد مغذی متنوع موجود در این میوه، امکان کمک به پیشگیری از ابتلای به چندین بیماری وجود دارد.

سیب در اشکال، رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی وجود دارد و طیف وسیعی از مواد مغذی را ارائه می‌کند که می‌تواند جنبه‌های مختلف سلامتی را برای افراد به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، در میان مهم‌ترین خواص سیب امکان کاهش خطر ابتلا به سرطان، چاقی، بیماری قلبی، دیابت و چندین بیماری دیگر به چشم می‌خورد.

در ادامه و دراین بخش از صد آنلاین ، شما را با محتوای غذایی سیب و اینکه چگونه ممکن است برای سلامتی افراد مفید باشد، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

خواص سیب

مواد مغذی موجود در سیب باعث شده تا این میوه طیف وسیعی از فواید سلامتی را با خود به همراه داشته باشد. سیب سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی بوده که همگی دارای مزایای بسیاری برای سلامتی هستند. از طرفی همچنین با داشتن مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌ها در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد محیط کمک‌کننده هستند.

 

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های واکنش‌دهنده‌ای هستند که می‌توانند در نتیجه فرآیندهای طبیعی و فشارهای محیطی ایجاد شوند. انباشته شدن بیش از حد رادیکال‌های آزاد در بدن، می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو شده و به آسیب سلولی دامن بزند. از طرفی آسیب اکسیداتیو احتمال ابتلا به طیف وسیعی از شرایط، از جمله سرطان و دیابت را ایجاد می‌نماید.

 

سیب حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌ها است، از جمله این مواد عبارت‌اند از:

کورستین
کاتچین
فلوریدزین
اسید کلروژنیک

برای پاسخ به این سوال که سیب چی فایده دارد، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

سلامت عصبی و زوال عقل

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ماده کورستین دارای یک اثر محافظت‌کنندگی عصبی است، احتمالاً به این دلیل که از ایجاد گونه‌های واکنش پذیر جلوگیری می‌کند. به نظر می‌رسد که خواص سیب درختی به سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا زنده بمانند و به عملکرد خود ادامه دهند. بنابراین ممکن است با مهار مرگ نورون های مرتبط با افزایش سن به این روند کمک کند.

Z

در سال ۲۰۱۵، نتایج یک مطالعه بر روی موش‌ها نشان داد که مکمل‌های کورستین با دوز بالا ممکن است به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر شود، کمک کند.

شایان ذکر است که اکثر مطالعات انجام شده بر روی این نوع، از دوزهای بالای کورستین استفاده می‌کردند که بعید است در منابع غذایی معمولی وجود داشته باشد. علاوه بر این، دانشمندان قبل از تایید بهبود بخشیدن سلامت عصبی افراد با کورستین، بایستی مطالعات بیشتری روی انسان‌ها انجام دهند.

 

خواص سیب برای سکته

یک مطالعه قدیمی‌تر از سال ۲۰۰۰ نشان داد که چگونه مصرف سیب می‌تواند در طول ۲۸ سال بر خطر سکته مغزی در ۹۲۰۸ نفر تأثیر بگذارد. نویسندگان دریافتند کسانی که بیشتر سیب می‌خورند کمتر در معرض خطر سکته ترومبوتیک قرار دارند.

 

سیب حاوی مواد مغذی زیادی است که ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهند. به عنوان مثال برای پی بردن به خواص سیب برای قلب یکی از بررسی‌های سال ۲۰۱۷ نشان داد که افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری عروق کرونر قلب و سکته قرار دارند.

 

یک سیب با وزن ۱۸۲ گرم تقریبا دارای ۳۷/۴ گرم منبع فیبر بوده که حدود ۱۳ تا ۲۰ درصد آن شامل نیاز روزانه یک فرد بزرگسال بسته به سن و جنس است.

 

کلسترول و خواص سیب برای لاغری

یک مطالعه بر روی خواص سیب برای لاغری در سال ۲۰۱۳ نشان داد که خوردن سیب خام سطوح لیپوپروتئین کلسترول با چگالی کم را در بین افراد سالم کاهش می‌دهد، اما نوشیدن آب سیب خالص تاثیر مشابهی ندارد. بنابراین نویسندگان به این نتیجه رسیدند که از جمله خواص سیب خشک برای لاغری، فیبر موجود در سیب است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

 

برخی از افراد برای تسریع فرآیند لاغری خود از خواص سیب و دارچین کمک می‌‌گیرند که برای این منظور بهتر است با یک دکتر طب سنتی مشورت نمایند.

 

خواص سیب برای قلب

سیب حاوی فیبر، ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و پتاسیم است. یک سیب با اندازه متوسط ​​قادر به فراهم کردن موارد زیر است:

۱۳ تا ۲۰ درصد از نیاز روزانه یک فرد به فیبر
۹ تا ۱۱ درصد از نیاز روزانه یک فرد به ویتامین C
۴ درصد از نیاز روزانه یک فرد به پتاسیم

به نظر می‌رسد فیبر به مدیریت فشار خون کمک کرده و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

 

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که در کنار سایر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند در محافظت برخی جنبه‌های سلامت قلبی نقش داشته باشد. ویتامین C همچنین قادر به تقویت سیستم ایمنی بوده و به دفاع بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

پتاسیم به آرامش رگ‌های خونی کمک کرده و خطر فشار خون بالا و عوارض قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

 

خواص سیب برای دیابت

در سال ۲۰۱۳، یک مطالعه جمعیتی نشان داد افرادی که سه وعده در هفته آب میوه را با همان مقدار میوه کامل، از جمله سیب جایگزین می‌کنند، نسبت به افرادی که میوه نمی‌خورند، ۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. همچنین، طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۱، افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

 

یک سیب متوسط ​​حاوی ۱/۲۵ گرم کربوهیدرات است که ۹/۱۸ گرم آن شکر است. با این حال، قادر به فراهم آوردن فیبر و سایر مواد مغذی دیگر است، که به معنی یک میان وعده شیرین همراه با فواید سلامتی بیشتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با یک دکتر تغذیه مشورت نمایید.

 

خواص سیب برای سرطان

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌توانند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو آسیب زننده سلولی و نیز پیشگیری از ایجاد برخی سرطان‌ها، کمک نمایند. سیب منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است.

 

نتیجه یک متا آنالیز در سال ۲۰۱۶ نشان داد که از جمله خواص سیب برای ریه، کاهش خطر ابتلا به سرطان است. در مورد خواص سیب برای زنان نیز کاهش ابتلا به سرطان سینه به چشم می‌خورد. بر اساس یک متا آنالیز منتشر شده در سال ۲۰۱۸، از جمله خواص سیب برای روده، کمک به کاهش خطر سرطان روده بزرگ است.

 

خواص سیب برای ریه

آب سیب سرشار از فلاونوئیدهایی است که در پیشگیری از حملات آسم موثر هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب سیب به عملکرد روان ریه‌های شما کمک می‌کنند.

 

خواص سیب برای پوست

در گذشته و امروزه از خواص آب سیب برای پوست استفاده‌های زیادی می‌شود. همچنین از خواص آب سیب می‌توان در بسیاری از درمان‌های خانگی از جمله کمک به درمان مشکلاتی مانند خارش، چین و چروک و آکنه بهره گرفت. آب سیب خام سرشار از ویتامین C است و از این رو لایه بیرونی پوست را درخشان و شاداب نگه می‌دارد. همچنین به رفع مشکلات رنگدانه‌ای پوستی کمک می‌کند.

 

چاقی و خواص سیب ناشتا در طب سنتی

بر اساس یک مطالعه بر روی خواص سیب سبز، سیب حاوی ترکیبات فعال زیستی است که می‌توانند به گسترش باکتری‌های مفید روده کمک کرده و بدین ترتیب به بهینه سازی سلامت افراد چاق کمک نمایند.

 

از جمله خواص سیب برای لاغری می‌توان به فیبر موجود در آن اشاره کرد که قادر است به فرد در داشتن احساس سیری طولانی مدت کمک کند و احتمال پرخوری او را کاهش دهد.

 

 

نکات و دستور العمل‌های غذایی

انواع مختلفی از سیب و همچنین چندین روش مختلف برای مصرف آنها وجود دارد.

 

افراد می‌توانند آنها را به صورت خام، به عنوان سس سیب، خرد شده در سالاد، پخته شده کامل، پای سیب، چای سیب، شیرینی و کیک، کاری و چاتنی، خشک شده در برش‌ها، اضافه شده به اسموتی‌ها و به عنوان آب میوه مصرف نمایند. برخی از انواع محبوب سیب شامل سیب سبز، سیب قرمز و سیب زرد هستند.

 

سموم

دانه‌های سیب حاوی سیانید هستند. بعید است که بلعیدن دانه‌های کامل آسیبی به همراه داشته باشد، اما جویدن و قورت دادن تعداد زیادی دانه سیب می‌تواند خطرناک باشد.

 

آلرژی

برخی از افراد ممکن است پس از خوردن سیب واکنش آلرژیک به آن نشان دهند. هر فردی که دچار کهیر، تورم یا مشکلاتی در تنفس باشد، باید فورا به اورژانس مراجعه کند. اگر آنافیلاکسی پیشرفت کند، می‌تواند تهدید کننده حیات باشد.

 

دندان‌ها

در گذشته، این باور عمومی وجود داشت که خوردن سیب می‌تواند به حذف پلاک از روی دندان کمک کند. با این حال، مطالعات شواهد قوی در این مورد را پیدا نکرده‌اند. مسواک زدن منظم دندان‌ها این تاثیر را بیشتر خواهد کرد.

علاوه بر این، محتوای اسیدی سیب ممکن است به ایجاد پلاک کمک کند. بنابراین افراد باید پس از خوردن سیب دهان خود را با آب بشویند یا دندان‌های خود را مسواک بزنند.

 

خفگی

کودکان خردسال و افراد مسن‌تر که مشکلاتی در بلع خود دارند ممکن است در معرض خطر خفگی با تکه‌های سیب خام باشند. مصرف سس سیب شیرین نشده یا سایر اشکال سیب پخته ممکن است گزینه بهتری برای آنها محسوب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه