مشروح مذاکرات بیست و هفتمین جلسه شورای عالی

شورا

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر داریوش طاهرخانی در خصوص اهم مطالب بیست و هفتمین جلسه شورای عالی که به صورت حضوری روز پنج شنبه مورخ  1401/12/18 برگزارشد، گفت:

الف – مطالب عنوان شده توسط آقای دکتر جعفری‌نمین ریاست محترم شورای عالی

متاسفانه مجمع عمومی سازمان در بهمن ماه به حد نصاب لازم نرسید و رسمیت نیافت.
در سال 1396 مشکلاتی در هیات رئیسه مجمع عمومی در  تفسیر انتخاب رئیس مجمع عمومی سازمان ایجاد شد و همان زمان مکاتبات متعددی با ریاست کل و ریاست شورای عالی وقت انجام شد و نهایتا اعلام گردید که آیین نامه مصوبی در این ارتباط موجود نیست در حالی که در رسانه‌ها در مورد تصویب این آیین نامه خبرهایی را شنیده بودیم ولی سوابقی از آن در سازمان یافت نشد . این مسائل موجب بروز مشکلات خاصی می‌گردید که ممکن بود اثرات آن  سالهای آتی نیز مجمع را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو موضوع اصلاح و بازنگری در آیین نامه برگزاری مجمع بسیار حائر اهمیت است که انشاالله همکاران محترم هیات رئیسه مجمع عمومی در جلسه مجمع  که فردا برگزار خواهد شد به آن خواهند پرداخت.

همچنین موضوعات پیش آمده ضرورت ایجاد آرشیو اسناد و آیین نامه ها را بیش از پیش نشان می دهد. لذا نظر به اهمیت گرد آوری و نگهداری سوابق و مصوبات شورای عالی از ادوار گذشته تا کنون، سوابق مجمع عمومی، آیین نامه و قوانین و دستورالعملهای مربوط به کلیه ارکان و بخشهای اجرایی، از ریاست کل سازمان درخواست می‌شود در این خصوص اقدامات و پیگیریهای لازم را بعمل آورند.
ریاست کل محترم سازمان با توجه به وظیفه سازمان در حفظ  و رصد سلامت مردم و با توجه به مسائل پیش آمده در مدارس و مسمومیت های دانش آموزان و نگرانیهای ایجاد شده برای خانواده‌ها بیانیه ای صادر نمودند که ضمن حمایت از آن درخواست پیگیری موضوع از مراجع ذیربط را داریم.

ب – اهم مطالب عنوان شده در گزارش رئیس کل جناب آقای دکتر محمد رئیس‌زاده :

بحث تعرفه خدمات دارویی از جلسه قبل شورای عالی مورد پیگیری جدی سازمان قرار گرفت و آقای دکتر روح الامینی نیز پیگیریهای لازم را در این خصوص بعمل آوردند . با رایزنیهای صورت گرفته توسط سازمان و همچنین داروسازان محترم عضو شورا این تعرفه در مجلس مصوب گردیدکه در همین جا از زحمات ایشان تشکر می‌نمایم.
در خصوص تعرفه جدید خدمات تشخیصی و درمانی آنچه سازمان برنامه وبودجه جهت ارائه به هیات دولت آماده نموده،  25 % افزایش در بخش دولتی و 30% در بخش خصوصی است و سازمان در حال پیگیری شبانه روزی از طریق دولت، مجلس و کمیسیون و سایر ابزارهای ارتباطی جهت تغییر در این درصدها است. و مقرر است که نشستی با آقای مخبر در این خصوص داشته باشیم که انشاالله محقق شود و در این زمینه کمک کنند تا به سرانجام رسد.
در خصوص تهیه آرشیوی از مصوبات، قوانین و آیین نامه های مربوط به شورای عالی ، مجمع عمومی و سایر ارکان و اجرای سازمان مورد نظر است این اسناد و مصوبات در قالب کتاب به چاپ رسد و هر ساله مورد ویرایش قرار گیرد.
در خصوص مجمع عمومی بهمن ماه توضیحاتی جهت روشن شدن ابعاد موضوع ارائه میشود:
« جهت شرکت در مجمع 195 نفر اعلام آمادگی جهت حضور نمودند که کلیه تمهیدات لازم جهت برگزاری مجمع پیش بینی  گردید. متاسفانه 33 نفر از ایشان در جلسه حضور نیافتند ولی 25 نفر از نمایندگانی که اعلام حضور به صورت قطعی ننموده بودند در جلسه حضور یافتند و جمعا 188 نفر در جلسه حاضر شدند. با توجه به آنکه آیین نامه مصوب سال 84 مبنای برگزاری مجمع توسط هیات مرکزی نظارت قرار گرفت و این آیین نامه حد نصاب شرکت کنندگان را دو سوم اعضا اعلام نموده بود جلسه رسمیت نیافت.

پس از آن طی جستجو در اسناد و دفاتر صورت جلسات ادوار پیشین، آیین نامه مجمع مربوط به سال 84  در دسترس قرار گرفت. و با عنایت به اینکه در این آیین نامه، بازه زمانی مشخصی جهت برگزاری جلسه دوم مجمع تعیین نشده است به درخواست کتبی ریاست مجمع عمومی جهت تشکیل جلسه دوم مجمع اقدام لازم صورت گرفت و این نشست  فردا 19 اسفندماه در سالن همایش سازمان واقع در طبقه همکف برگزار می شود.

هزینه صرف شده جهت این دو جلسه مجمع نیز جمعا رقمی معقول و منطقی است.

تجلیل از استاد جناب آقای دکتر برزیگر در خلال برنامه مجمع عمومی سازمان و اهدای لوح تقدیر در آیین رونمایی از سردیس ایشان در میدان اصلی شهر صومعه سرا.
تقدیر از پزشک نمونه پیشکسوت، آقای دکتر سید محمد حائری روحانی با اهدا لوح و هدیه.
انعقاد تفاهم نامه همکاری فيمابين سازمان نظام پزشکی کشور و شبکه ی آموزش سيمای جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق سياست های كلان حوزه سلامت ، توسعه وترویج فناوری‌های پزشکی و نیز ارتقای دانسته‌های دانش سلامت جامعه.
شرکت در آخرین جلسه از پنجمین دوره مجمع انجمن های علمی گروه‌های پزشکی.
حضور در مراسم تقدیر از خدمات استاد فقید دکتر اسماعیل یزدی بنیانگذار رشته آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت در فرهنگستان علوم پزشکی.
10-جلسه با رئیس و اعضای انجمن فوق تخصصی‌های داخلی.

11-حضور در جلسه آیین جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در دانشگاه علوم پزشکی تهران.

12-حضور در کنفرانس سلامت معنوی همزمان با ولادت حضرت مهدی(عج) که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی شهر قم.

13-حضور در آئین تجلیل از اعضای  نظام پزشکی اصفهان، بازدید از ساختمان در حال ساخت نظام پزشکی شهر اصفهان و حضور در نظام پزشکی نطنز و دیدار با روسای نظام پزشکی‌های نطنز و اردستان با همراهی نایب رئیس محترم شورای عالی جناب آقای دکتر خادمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه