اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. محافظ دهان سفارشی
محافظ دهان سفارشی

محافظ دهان سفارشی

فهرست مطالب

محافظ دهان سفارشی

استفاده از محافظ دهان سفارشی در بین ورزشکاران بسیار گسترده است و اکثر مربیان فکر می کنند که باید به طور منظم از آن استفاده شود. هر نوع محافظ دهان ، اگر به درستی در دهان قرار گیرد ، به طور موثر تعداد آسیب های دهانی را کاهش می دهد.

رشته های خاصی در ورزش وجود دارد که دائماً دندان های شما را در معرض خطر قرار می دهد. ما به آن دسته از ورزشهای تماسی اشاره داریم که ممکن است دچار آسیب شوید. اما همچنین برای ورزشهایی که در آن ما دائماً در خطر سقوط و در نتیجه آسیب دیدن دندان ها هستیم نیز باید اشاره کنیم.

محافظ دهان سفارشی کاملاً با شکل دندان ها سازگار شده و به یک لایه مهار کننده تبدیل می شود که مسئول جذب ضربات احتمالی است که در حین تمرین ورزشی متحمل می شوید. فوتبال ، بسکتبال ، هندبال ، هاکی و … برخی از ورزش هایی هستند که استفاده از محافظ دهان سفارشی توصیه می شود.

1 1 scaled

چند نوع محافظ دهان وجود دارد؟

قالب آماده:

ارزان قیمت هستند و می توان آنها را در فروشگاه های ورزشی یا داروخانه ها خریداری کرد. آنها باید جوشانده و گاز گرفته شوند تا به شکل دندان های شما درآیند.

محافظ دهان آماده:

این محافظ دهان در اندازه های استاندارد مختلف تولید می شوند ، بنابراین به درستی با شکل دندان ها سازگار نیستند.

سفارشی:

محافظ دهان سفارشی توسط دندانپزشک متخصص ساخته می شود و حداکثر تناسب ، حفاظت و راحتی را به همراه دارد.

3 1

مزایای محافظ دهان سفارشی

مطالعه ای که توسط دکتر داریو پریرا انجام شد ، نتایج نشان می دهد که محافظ دهان سفارشی  نوع III در مقایسه با نوع II یا استاندارد ، بر تنفس و آوایی کمتر تأثیر می گذارد.  محافظ دهان سفارشی باعث خستگی کمتر ، خشکی دهانی و حالت تهوع می شود.

محافظ دهان سفارشی راحت تر است ، سازگارتر است و نوشیدن آب با آن راحت تر است. با این حال ، محافظ دهان سفارشی به دلیل هزینه زیاد کمترین میزان استفاده میان ورزشکاران را دارد.

محافظ دهان سفارشی نوع III بهترین نوع محافظ دهان هستند و در حین تمرین ورزشی از آسیب دهان و دندان و صورت جلوگیری می کند. آنها همچنین این مزیت را دارند که می توانند آنها را به صورت جداگانه با توجه به نیازهای هر ورزشکار طراحی شوند.

معایب محافظ دهان استاندارد

معایب محافظ دهان استاندارد یا نوع II نسبت به نوع III این است که به دلیل جویدن مواد نرم احتباس خود را از دست می دهد و با قرار گرفتن مداوم در معرض مایعات دهان سفت می شود.

علاوه بر این ، افزایش ابعاد و حجم عمودی  و کاهش راحتی و نگه داری زمانی که سازگاری مناسبی نداشته است. به دلیل بی ثباتی و بی نظمی در توزیع مواد ، محافظ استاندارد پیشگیری کافی در برابر ضربه دهان را ارائه نمی دهد.

محافظ دهان سفارشی باید برای ارتقاء و افزایش استفاده از محافظ دهان در بین شرکت کنندگان در فعالیتهای ورزشی انجام شود.

جالب است که بازیکن از کودکی در شروع فعالیت ورزشی خود از محافظ دهان استفاده می کند ، هم در تمرینات و هم در مسابقات به آن عادت می کنند.

2 1 scaled

نتیجه گیری در مورد محافظ دهان سفارشی

محافظ دهان سفارشی این مزیت را دارد که می تواند به صورت جداگانه با توجه به نیازهای هر ورزشکار طراحی شود.

معایب نوع II این است که به خوبی سازگار نمی شود و ماندگاری خود را از دست می دهد.

نوع III تأثیر کمتری بر پارامترهای روانی ورزشکاران دارد و احساس ناراحتی کمتری را ایجاد می کند.

محافظ دهان سفارشی ، تناسب را افزایش می دهد و همچنین بلعیدن ، گفتار طبیعی و تنفس هنگام ورزش را امکان پذیر می کند.

افرادی که معمولاً ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر در معرض خطر هستند. از دست دادن دندان در اثر ضربه یک اتفاق معمول در ورزش های تماسی است و می توان به راحتی با استفاده از محافظ دهان سفارشی از آن جلوگیری کرد.

محافظ دهان ورزشی

استفاده از محافظ دهان سفارشی از سلامت دندان های شما در حین انجام فعالیت های ورزشی محافظت می کند. این به محافظت از دندان های شما در برابر ضربه فرضی کمک می کند و شدت آسیب احتمالی ناشی از آسیب دهان را به حداقل می رساند. دکتر داریو ویرا پریرا به استفاده از محافظ دهان سفارشی  برای همه ورزشکاران ، صرف نظر از سن آنها اصرار دارد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید