مؤثرترین نوع ورزش برای سلامت روان

سلامت
اول دنت| یک مطالعه جدید نشان داده است که فعالیت بدنی در درمان افسردگی، اضطراب و پریشانی روانی بسیار مفید است.

به گزارش اول دنت به نقل از هلث لاین، به گفته محققان، ورزش با شدت بالا مؤثرترین نوع ورزش برای سلامت روان بود.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، از هر ۸ نفر در سراسر جهان یک نفر تحت تأثیر مشکلات سلامت روانی قرار دارند. سلامت روان سالانه ۲.۵ تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه دارد و انتظار می‌رود این هزینه تا سال ۲۰۳۰ به ۶ تریلیون دلار افزایش یابد.

در طول پاندمی کووید ۱۹، سازمان جهانی بهداشت دریافت که تعداد افرادی که اضطراب را گزارش می‌کنند ۲۶ درصد و موارد اختلال افسردگی اساسی ۲۸ درصد افزایش یافته است.

محققان مداخلات ورزشی ساختاریافته را به عنوان یک عامل کلیدی در درمان مشکلات سلامت روان توصیه می‌کنند.

این مطالعه شامل ۹۷ مرور کارآزمایی‌های قبلی بود که متشکل از ۱۲۸۱۱۹ شرکت‌کننده بود که فعالیت بدنی شأن را در مدت کمتر از ۱۲ هفته افزایش دادند. سپس این افراد از نظر افسردگی، اضطراب و ناراحتی روانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان شامل افراد دارای مشکلات سلامت روان، افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مختلف بود.

بیشترین مزایا در افراد مبتلا به افسردگی، افراد قبل و بعد از زایمان، افراد سالم، افراد مبتلا به HIV و بیماری کلیوی مشاهده شد.

تمام انواع تمرینات بدنی شامل پیاده روی، پیلاتس، یوگا و تمرینات مقاومتی مفید بود.

یک نوع ورزش بیشترین بهبود را در علائم سلامت روان نشان داد: فعالیت بدنی با شدت بالاتر.

توجه به این نکته مهم است که محققان پیشنهاد نمی‌کنند که مشاوره یا دارو بی تأثیر هستند، بلکه پیشنهاد می‌کنند که فعالیت بدنی یک عامل کلیدی در درمان باشد.

این مطالعه نشان داد که دوره‌های کوتاه ورزش با شدت بالا برای کاهش علائم سلامت روان مؤثرتر است.

نتایج مطالعه حاکی از آن است که مؤثرترین نتایج در کمتر از ۱۲ هفته به دست آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه