اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟ با توجه به چه چیزی تغییر می کند؟
قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟ با توجه به چه چیزی تغییر می کند؟

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟ با توجه به چه چیزی تغییر می کند؟

قیمت ایمپلنت دندان یکی از موضوعاتی است که اغلب افرادی که تمایل به استفاده از پروتز متحرک دندان ندارند، اما مشکلات دندان از دست رفته نیز دارند،  به آن نیاز دارند. این روش درمانی اخیراً به یکی از پراستفاده ترین درمان ها برای درمان دندان های از دست رفته تبدیل شده است. ظاهری کاملا طبیعی دندان را می توان با استفاده از ایمپلنت هایی که مشکل از دست رفتن دندان در فک پایین و بالا را برطرف می کند، به دست آورد.

برای کاشت ایمپلنت باید ساختاری پیچ مانند روی استخوان فک قرار گیرد. دندان مصنوعی که در محیط آزمایشگاهی متناسب با ساختار دندانی بیمار تهیه شده است بر روی آن قرار می گیرد و به این ترتیب یک راه حل دائمی برای مشکل کمبود دندان بیمار ارائه می شود. زمانی که درمان کامل شد، می توان گفت که تشخیص دندان واقعی و ایمپلنت از یکدیگر دشوار است. این ظاهر طبیعی این امکان را به افراد می دهد که روز به روز به این روش درمانی علاقمند شوند و بنابراین در مورد قیمت ایمپلنت دندان نیز کنجکاو هستند.

قیمت ایمپلنت دندان

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

همانطور که می توان انتظار داشت، قیمت ایمپلنت دندان نسبت به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. بنابراین، افرادی که می خواهند از این روش درمانی بهره مند شوند ممکن است با هزینه های متفاوتی روبرو شوند. لازم به ذکر است که این روش درمانی بسیار طبیعی است. هنگامی که عوامل موثر بر قیمت ها بررسی می شوند، تعیین کننده ترین عامل نوع ایمپلنت دندان است. شرکت تولید کننده یا کیفیت آن باعث تغییر قیمت ایمپلنت دندان می شود.

در سال های اخیر این روش درمانی در حال توسعه هست و در عین حال برندهای زیادی در سراسر دنیا به تولید ایمپلنت می پردازند. به دلیل این که شرکت های  محصولات خود را با قیمت های متفاوتی ارائه می دهند، قیمت ایمپلنت نیز می تواند با ارقام بسیار متفاوتی مطابقت داشته باشد. ماده مورد استفاده در تولید این ماده پزشکی تیتانیوم می باشد. ایمپلنت های تیتانیومی که شبیه پیچ هستند نیز از نظر کیفیت از یکدیگر قابل تشخیص هستند. نمی توان گفت که مواد تولید شده توسط همه شرکت ها از کیفیت یکسانی برخوردار است.

در واقع، قیمت ایمپلنت دندان نیز تحت تأثیر کیفیت این ماده مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت محصولات باکیفیت کمی بالاتر است، در حالی که محصولات بی کیفیت قیمت کمتری دارند. می توان گفت که اختلاف قیمتی که بیماران در تحقیق در مورد قیمت ایمپلنت با آنها مواجه می شوند تا حدودی به همین دلیل است. با این حال، عواملی مانند تجربه دندانپزشک ترجیحی یا تعداد ایمپلنت ها پارامترهایی هستند که باعث تغییر قیمت ها می شوند.

اگر ایمپلنت شرق تهران از خارج از کشور آورده شود، نرخ ارز نیز وارد عمل می شود و قیمت ها نیز می تواند تحت تاثیر نرخ ارز قرار گیرد. در نتیجه، می‌توان پاسخ این سؤال را که کدام عوامل بر قیمت ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارند، در قالب یک فهرست کوتاه توضیح دهیم:

  1. شرکتی که ایمپلنت مورد استفاده را تولید می کند
  2. تجربه دندانپزشک در انجام درمان ایمپلنت
  3. وضعیت عمومی سلامت دهان و دندان بیمار
  4. وضعیت ساختار فک و استخوان فک و پر بودن استخوان بیمار
  5. چند ایمپلنت دندان مورد نیاز است
  6. سیاست قیمت گذاری کلینیکی که درمان ایمپلنت در آن انجام خواهد شد
  7. روش پرداخت (در برخی از کلینیک ها روش پرداخت نیز بر قیمت تاثیر می گذارد)

همانطور که مشاهده می شود تعداد عوامل موثر بر قیمت ها بسیار زیاد است و این وضعیت می تواند منجر به مواجهه با ارقام بسیار متفاوت شود. پس از معاینه بیماران با تعیین وقت قبلی، می توان برنامه ریزی درمانی را انجام داد و اطلاعات دقیق قیمت را اعلام کرد.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت تهرانپارس

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی ساخته شده از تیتانیوم است که شبیه یک پیچ است و هم محکم و هم سبک است. ایمپلنت از طریق جراحی در فک قرار داده می‌شود تا دندان جایگزین را پشتیبانی کند. با گذشت زمان، استخوان فک با این آنالوگ فلزی ترکیب می‌شود. ایمپلنت دندان از سه جزء تشکیل شده است.

چرا ایمپلنت بهتر از بریج دندان است؟

  1. ظاهر، احساس و عملکرد دندان‌های طبیعی
  2. عدم ساییدن دندان‌های مجاور
  3. بادوام‌تر و عمر طولانی‌تر از بریج
  4. زیبایی بهتر از بریج
  5. راندمان جویدن بهتر از بریج

ایمپلنت فرجام

ایمپلنت دندان در فرجام یکی از روش‌های درمانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. استفاده از آنها در درمان بی دندانی کامل و جزئی به یک روش درمانی جدایی ناپذیر در دندانپزشکی تبدیل شده است. ایمپلنت‌های دندانی دارای مزایای متعددی نسبت به پروتز پارسیل ثابت معمولی هستند.

  1. نرخ موفقیت ایمپلنت بالاست. (بالای 97 درصد برای 10 سال)
  2. کاهش خطر پوسیدگی و مشکلات ریشه دندان‌های مجاور
  3. بهبود نگهداری استخوان در محل بی دندانی
  4. کاهش حساسیت دندان‌های مجاور

ایمپلنت جنت آباد

جراحی ایمپلنت دندان یک جراحی زیبایی است که با کاشت دندان در فک، دندان مصنوعی دیگری که از تیتانیوم ساخته شده است را جایگزین دندان از دست رفته می‌کند. ایمپلنت دندان یک جهش در زمینه دندانپزشکی زیبایی در جنت آباد است. در گذشته؛ تنها راه درمان دندان از دست رفته پروتز بود.

اما این کار نیاز به کشیدن کامل دندان را داشت. اما با پیشرفت تکنیک‌ها و ظهور تکنولوژی مدرن در زمینه دندانپزشکی، فردی که دندان از دست رفته داشت. می‌تواند یک عمل جراحی ساده انجام دهد.

ایمپلنت سعادت آباد

ایمپلنت دندان استاندارد طلایی برای جایگزینی دندان است. از آنجایی که ایمپلنت‌ها با استخوان اطراف شما ترکیب می‌شوند، اساساً به بخشی دائمی از لبخند جدید شما تبدیل می‌شوند. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند برای حمایت از یک یا چند دندان در یک زمان با هم کار کنند. آنها گام بعدی برای داشتن دوباره دندان‌های طبیعی هستند.

این فرآیند پیشرفته زمان درمان شما را ساده می‌کند، نیاز به پیوند استخوان (برای قرار دادن ایمپلنت دندانی در نواحی تحلیل استخوان) را کاهش می‌دهد و زمان بهبودی شما را کوتاه می‌کند. با استفاده از اسکن CBCT، ایمپلنت شما تقریباً قبل از قرار ملاقات شما قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت شهرک غرب

ایمپلنت نوعی ریشه مصنوعی پیچ مانند ساخته شده از تیتانیوم است که در استخوان فک قرار می‌گیرد. تیتانیوم تقریباً همیشه توسط استخوان فک و لثه‌های اطراف آن اعمال می‌شود. توصیه ما این است که پس از درمان هرگونه تماس با ناحیه اطراف ایمپلنت دندان را به حداقل ممکن برسانید.

همچنین مهم است که در دو هفته اول پس از درمان از مصرف الکل خودداری کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم در این مدت سیگار را به طور کامل ترک کنید. ایمپلنت‌های فک پایین بیشتر از ایمپلنت‌های فک بالا دوام می‌آورند. این به دلیل قوی نبودن ساختار استخوان در فک بالا است. ایمپلنت‌ها معمولاً بیش از 25 سال دوام می‌آورند. طول عمر ایمپلنت دندان بستگی به مراقبت از آنها دارد.

ایمپلنت میرداماد

ایمپلنت دندانی یک ستون کوچک تیتانیومی (پیچ) است که از طریق جراحی در استخوان فک شما زیر خط لثه قرار می‌گیرد. این پست با استخوان فک شما ترکیب می‌شود و پایه‌ای پایدار برای ترمیم دندان شما ایجاد می‌کند. پست ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است.

نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می‌شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ می‌کند. به طور معمول ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند چندین دندان از دست رفته را با بریج و حتی پروتزهای ایمن نیز پشتیبانی کنند. با مراقبت مناسب، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا آخر عمر دوام بیاورند.

قیمت ایمپلنت دندان ایرانی

قیمت ایمپلنت دندان ایرانی چقدر است؟

بیماران همچنین ممکن است بخواهند در مورد قیمت ایمپلنت ایرانی بدانند. شرکت های زیادی در کشور ما تولید کننده ایمپلنت هستند که محصولات این شرکت ها با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. با این حال، صحبت در مورد قیمت ایمپلنت های داخلی می تواند برای بیماران گمراه کننده باشد. زیرا حتی اگر تولید داخل باشد، ممکن است قیمت ها متفاوت باشد.

قیمت ایمپلنت تک دندان چقدر است؟

البته زمانی که درمان فقط برای یک دندان مورد نیاز باشد، قیمت ایمپلنت دندان کمتر خواهد بود. ما رقم دقیقی در مورد قیمت ایمپلنت دندان نمی دهیم. بسته به اینکه دندان از دست رفته در کدام قسمت از فک قرار دارد ، قیمت ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، هر عددی که بتوانیم در مورد قیمت ایمپلنت تک دندان صحبت کنیم، می تواند برای بیماران گمراه کننده باشد. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا بیماران خود را معاینه کنند.

آیا بیمه هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می دهد؟

یکی از سوالاتی که ما اغلب با آن مواجه می شویم این است که آیا هزینه ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه است یا خیر. بیمه این روش درمانی را پوشش  نمی دهد. بنابراین هزینه های درمان باید بر عهده بیمار باشد. حتی زمانی که محصولات داخلی ترجیح داده می شود، هیچ حمایتی از سوی دولت صورت نمی گیرد.

برخی شرکت های ارائه دهنده بیمه به صورت محدود ایمپلنت دندان را پوشش می دهند.

چند ایمپلنت در روز ساخته می شود؟

ممکن است تصورات غلطی در مورد قیمت ایمپلنت دندان در بین مردم وجود داشته باشد. در عین حال می توان گفت که باورهای نادرستی در مورد درمان وجود دارد. یکی از آنها این است که فقط یک کاشت دندان در روز انجام می شود. البته چنین نیست. انجام بین 12 تا 14 درمان ایمپلنت در روز امکان پذیر است. بنابراین بیمارانی که بیش از یک دندان از دست رفته دارند می توانند تنها در یک روز از این درمان بهره مند شوند.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید