اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. طول عمر کامپوزیت ونیر و 4 دلیل اصلی برای جایگزینی آنها
طول عمر کامپوزیت ونیر

طول عمر کامپوزیت ونیر و 4 دلیل اصلی برای جایگزینی آنها

فهرست مطالب

طول عمر کامپوزیت ونیر و 4 دلیل اصلی برای جایگزینی آنها

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟ چه موقع روکش های کامپوزیتی که ما در کلینیک دندانپزشکی انجام می دهیم باید عوض شود یا برداشته شوند؟
اگر این ویژگی مهم را در نظر بگیریم که به راحتی می توانیم لبخند خود را با استفاده از این مداخله ساده که شامل استفاده از کامپوزیت ونیر می باشد ، در دندان های جلویی و قسمت های قابل مشاهده زیبا تر کنیم ، افزایش رو افزون استفاده از این روش درمانی تعجب آور نیست. در ادامه مقاله ما در مورد طول عمر کامپوزیت ونیر صحبت خواهیم کرد.

طول عمر کامپوزیت ونیر

روکش کامپوزیت چقدر می تواند دوام بیاورد؟

یکی از سوالات متداول در بین افرادی که مایل به انجام این روش درمانی می باشند ، کسب اطلاعات در مورد ” طول عمر کامپوزیت ونیر ” این نوع روکش های دندان می باشد. با گذشت زمان ، روکش های کامپوزیتی می توانند درخشندگی و رنگ سفید خود را از دست بدهند (تیره و لکه دار شدن).
طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال ، ابتدا باید سبک زندگی بیمار را بررسی کنیم زیرا ما با نوعی روکش روبرو هستیم که برای حفظ زیبایی و عملکرد آن نیاز به مراقبت های منظم از دهان و دندان خود دارید.
تخمین زده می شود که طول عمر این روش درمانی بین 5 تا 10 سال متغیر می باشد ، در حالی که پس از گذشت چند سال ، به احتمال زیاد لکه های زیادی روی کامپوزیت ونیر دندانپزشکی ایجاد می شود که ناشی از برخی عوامل خارجی مانند قهوه یا دخانیات می باشد.
همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم ، بیمارانی که از کامپوزیت ونیر دندان استفاده می کنند ، باید یک سری اقدامات ساده را انجام دهند تا از ساییدگی یا تغییر رنگ کامپوزیت ها جلوگیری کنند.

چه عواملی می توانند کامپوزیت دندان را به خطر بیندازند؟

  1. یکی از نکات مهم در نگهداری از کامپوزیت ونیر عدم مصرف بیش از حد محصولاتی مانند قهوه ، چای ، آبمیوه قرمز رنگ ، الکل یا تنباکو می باشد که می تواند دندان های شما را به شدت لکه دار کند.
  2. اجتناب از اقداماتی مانند جویدن آجیل های سخت یا استفاده از دندان برای بریدن انواع مواد که مقاومت کامپوزیت دندان را به خطر می اندازد ، ضروری می باشد.
  3. با در نظر گرفتن این جزئیات ساده ، مسواک زدن منظم دندان باید به این روال خاص مراقبت اضافه شود ، و همچنین بقیه اقدامات مربوط به بهداشت دندان.
  4. در نهایت ، همچنین توصیه می شود به طور منظم برای بررسی وضعیت روکش ها به متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. هنگام مراجعه به دندانپزشک در صورت لزوم ، روکش های کامپوزیت پرداخت داده می شوند که هدف اصلی آنها بازیابی زیبایی مجدد دندان می باشد.

با توجه به مزایای فوق العاده کامپزیت ونیر این روش درمانی بسیار آسان می باشد که بیشتر بیماران را ترغیب به استفاده از این روش می کند. شما می توانید به راحتی و در عرض چند ساعت صاحب یک لبخند بسیار زیبا شوید.

طول عمر کامپوزیت ونیر

کامپوزیت تهرانپارس

کامپوزیت دندان یک گزینه سریع و مؤثر برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته لبخند شما است. از یک باند دندانی ویژه برای کانتور کردن دندان‌ها، پر کردن شکاف‌ها و یا تغییر رنگ دندان استفاده می‌کند. این روش دندانپزشکی زیبایی مقرون به صرفه، بادوام، بدون درد و با ماندگاری طولانی است. همچنین غیر تهاجمی و ایده آل برای کودکان و بزرگسالانی است که برای انجام روش‌های جایگزین مانند روکش و ایمپلنت دندان بسیار نگران هستند .

فواید کامپوزیت:

  1. زیبایی کلی لبخند را افزایش می‌دهد.
  2. فاصله بین دندان‌ها را می‌بندد (اغلب دندان‌های جلویی)
  3. ایمن، ماندگار و مورد تأیید FDA
  4. کاملاً با دندان‌های مجاور مطابقت دارد.
  5. در یک جلسه به پایان می‌رسد.

نتایج:

هنگامی که کامپوزیت به درستی انجام شود. دندان‌های شما طبیعی و زیبا به نظر می‌رسند. علاوه بر این، نتایج می‌تواند برای چندین دهه یا سال باقی بماند. در صورت لزوم ممکن است تاچ آپ انجام شود.

مزیت کامپوزیت تهرانپارس:

هزینه: مقرون به صرفه

جلسات دندانپزشکی: یک بار ویزیت

طول عمر: 5 سال

چه کسی می‌تواند کامپوزیت را دریافت کند؟

اگر به طور کلی از لبخند خود راضی هستید. اما نیاز به تغییرات جزئی دارید، به خصوص در دندان‌های جلویی که عیوب بیشتر قابل توجه است. کامپوزیت دندان را در نظر بگیرید. ما معمولاً کامپوزیت دندان را به افرادی که به دلیل هر حادثه یا مشکل پزشکی ساختار دندان خود را از دست داده‌اند توصیه می‌کنیم. در اینجا شرایطی وجود دارد که شما را کاندیدای کامپوزیت دندان در تهرانپارس می‌کند:

  1. شکاف دندان
  2. دندان‌های نامنظم
  3. تراشه و ترک

عکس انتخاب کامپوزیت ونیر

کامپوزیت جنت آباد

کامپوزیت دندان انواعی از رزین‌های مصنوعی هستند که در دندانپزشکی به عنوان مواد ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد کامپوزیتی مدرن کاربردهای زیادی در دندانپزشکی امروزی دارند. کامپوزیت دندان از نظر شیمیایی به ساختار دندان متصل می‌شود. این کار باعث تقویت ساختار دندان و بازیابی یکپارچگی فیزیکی دندان می‌شود. از آنجایی که کامپوزیت‌ها به دندان چسبانده می‌شوند. مزیت اصلی کامپوزیت جنت آباد نسبت به مواد سنتی مانند آمالگام مسائل زیبایی است.

کامپوزیت دندان‌ها می‌توانند در طیف وسیعی از رنگ‌های دندان استفاده شوند که حتی امکان ترمیم دندان‌ها را فراهم می‌کند. پرکننده‌های کامپوزیت را می‌توان با رنگ دندان‌های طبیعی کاملاً مطابقت داد. کامپوزیت از نظر استحکام و دوام کم ایده‌آل‌ترین راه حل است.

مواد کامپوزیت دندان می‌توانند ظاهری زیبا داشته باشند ، برای مدت طولانی دوام بیاورند، مقاومت بیشتری در برابر لکه و بریدگی دارند، تحت فشار ساییده نمی‌شوند و رنگ ثابتی دارند. با این حال، ترمیم‌های کامپوزیت در جنت آباد معمولاً ارزان‌تر هستند.

کامپوزیت فرجام

رزین‌های کامپوزیتی یا پرکردگی‌های همرنگ دندان، دوام و مقاومت خوبی در برابر شکستگی دارند. آنها را می‌توان برای دندان‌های جلو یا عقب استفاده کرد. کامپوزیت در فرجام انتخاب خوبی برای افرادی هستند که ترجیح می‌دهند پرکردگی آنها طبیعی‌تر به نظر برسد. معمولاً برای قرار دادن یک پرکننده کامپوزیت نسبت به پرکننده‌های فلزی زمان بیشتری طول می‌کشد. این به این دلیل است که پرکردگی‌های کامپوزیت نیازمند تمیز و خشک نگه داشتن دندان در حین پر شدن حفره دندان دارند.

کامپوزیت شهرک غرب

از کامپوزیت دندان برای ترمیم دندانی استفاده می‌شود که تحت تأثیر پوسیدگی، ترک، شکستگی و غیره قرار گرفته است. انواع مختلفی از مواد پرکننده موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما و دندانپزشکتان می‌توانید در مورد بهترین گزینه‌ها برای ترمیم دندان‌های خود صحبت کنید. کامپوزیت دندان به همراه پرکننده‌های آمالگام نقره، امروزه بیشترین استفاده را دارند.

از آنجایی که کامپوزیت دندان به رنگ دندان هستند، می‌توانند کاملاً با رنگ دندان‌های موجود مطابقت داشته باشند و از نظر زیبایی برای استفاده در دندان‌های جلویی یا نواحی قابل رویت تر دندان‌ها مناسب‌تر هستند. مانند اکثر ترمیم‌های دندانی، کامپوزیت دندان دائمی نیست و ممکن است روزی مجبور به تعویض شود. آنها بسیار بادوام هستند و سال‌ها دوام خواهند داشت و لبخندی زیبا و ماندگار به شما هدیه می‌دهند.

avaldent1

کامپوزیت میرداماد

از کامپوزیت دندان برای ترمیم دندانی استفاده می‌شود که تحت تأثیر پوسیدگی، ترک، شکستگی و غیره قرار گرفته است. انواع مختلفی از مواد پرکننده موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما و دندانپزشکتان می‌توانید در مورد بهترین گزینه‌ها برای ترمیم دندان‌های خود صحبت کنید.

پرکننده‌های کامپوزیتی به همراه پرکننده‌های آمالگام نقره امروزه بیشترین استفاده را دارند. از آنجایی که کامپوزیت دندان به رنگ دندان هستند، می‌توانند کاملاً با رنگ دندان‌های موجود مطابقت داشته باشند و از نظر زیبایی برای استفاده در دندان‌های جلویی یا نواحی قابل رویت تر دندان‌ها مناسب‌تر هستند.

مانند بسیاری از ترمیم‌های دندان، پر کردن کامپوزیت دائمی نیست و ممکن است روزی مجبور به تعویض شود. آنها بسیار بادوام هستند و سال‌ها دوام خواهند داشت و لبخندی زیبا و ماندگار به شما می‌بخشند.

عکس کامپوزیت ونیر

کامپوزیت سعادت آباد

کامپوزیت سعادت آباد می‌تواند دندان‌های شکسته، تغییر رنگ داده شده یا پوسیده شده را ترمیم کند یا ظاهر آنها را اصلاح کند. در طول عمل کامپوزیت دندان، دندانپزشک زیبایی یک ماده کامپوزیت دندانی را با ظاهر مینا و عاج به داخل حفره یا روی سطح دندان اعمال می‌کند، کانتور شده و با نور با شدت بالا سخت می‌شود.

نتیجه ترمیم است که به طور نامرئی با باقی مانده ساختار دندان اطراف و بقیه دندان‌های طبیعی شما ترکیب می‌شود و ظاهر کلی لبخند شما را بهبود می‌بخشد.

چه زمانی روکش های کامپوزیت دندان نیاز به تعویض یا برداشتن دارند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود روکش های کامپوزیتی نیاز به برداشته شدن یا تعویض شدن داشته باشند ، چهار مورد اصلی در ادامه شرح داده شده است. این موارد شامل:

1. تغییر رنگ یا تیره شدن کامپوزیت ونیر

با گذشت زمان کامپوزیت یا رزین تیره رنگ می شود و به دلیل این که بر زیبایی لبخند شما تأثیر منفی می گذارد ، روکش کامپوزیت باید تعویض شود. همچنین طول عمر ونیرهای کامپوزیت به مرور زمان تحت تأثیر قرار می گیرد ، زیرا دچار تغییر رنگ می شوند. اگر سیگاری هستید ، اگر زیاد قهوه یا چای می نوشید ، اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنید ، این لکه ها می تواند تشدید شود.

2. شکستگی در روکش کامپوزیت

همیشه شکستگی در کامپوزیت ونیر به معنی عوض کردن آن نیست زیرا در برخی موارد می توان آن را مستقیماً روی دندان ترمیم کرد. با این حال ، یک شکستگی دندان ممکن است باعث شود که کامپوزیت تعویض شود. در صورت شکستن روکش کامپوزیت دندان ، باید سریع به کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه کنید.

3. درمان ارتودنسی

قبل از انجام یک درمان ارتودنسی استاندارد که با قرار دادن بریس انجام می شود ، کامپوزیت دندان باید برداشته شود. پس از اتمام درمان ارتودنسی ، ونیرهای کامپوزیتی جدید را می توان در صورت لزوم مجددا بدون مشکل انجام داد.

4. اگر می خواهید دندان های خود را سفید کنید

اگر می خواهید دندان های خود را سفید کنید ، طول عمر کامپوزیت ونیر  به پایان رسیده است زیرا اجازه سفید شدن منظم دندان ها را نمی دهد. پس از اتمام روند درمان سفید کردن دندان ، می توان دندان را مجددا کامپوزیت کرد.

اگر می خواهید در مورد روکش های کامپوزیت بیشتر بدانید ، می توانید با ما مشورت کنید.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید