ضعف خدمات دندانپزشکی در نظام بهداشت و درمان انگلیس

دندان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری اول دنت از لندن، برخی رسانه‌ها در انگلیس می‌گویند: میلیون‌ها نفر در انگلیس نمی‌توانند وقت دندانپرشکی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس دریافت کنند و شماری از آنان، خودشان دندان هایشان را می‌کِشند.

روزنامه دیلی میرور نوشت وضع خدمات دندانپزشکی در انگلیس اسفناک است به گونه‌ای که اکنون یک چهارم از افراد بزرگسال در این کشور، مدت هاست در تلاشند تا وقتی را برای مراجعه به دندانپزشک دریافت کنند، اما به علت فراوانی متقاضیان و کمبود دندانپرشک در نظام دولتی بهداشت و درمان قادر به این کار نیستند و پول لازم برای مراجعه به دنداپزشکان خصوصی را هم ندارند. این روزنامه افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سال گذشته میلادی، حدود ۱۱ میلیون نفر در این وضع قرار داشتند در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴ میلیون نفر در این شرایط قرار داشتند.
به نوشته روزنامه دیلی میرور، شماری از دندانپزشکان طرف قرارداد با سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، به علت اختلاف در قرارداد‌های همکاری، از پذیرفتن بیماران خودداری می‌کنند. این روزنامه نوشت به علت بحران مالی جاری و کمبود دنداپزشک دولتی، شماری از افراد برای نجات از درد دندان و بیماری‌های لثوی، یا خودشان دست به کار می‌شوند و دندان هایشان را می‌کشند یا با قرض گرفتن، راهی خارج از انگلیس می‌شوند تا مشکلات دندانی خود را حل کنند. به نوشته دیلی میرور، ۴۳ درصد از دنداپرشکان طرف قرارداد با سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند دیگر با این سازمان همکاری نخواهند کرد و فقط به صورت خصوصی، به کارشان ادامه خواهند داد. گران بودن خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی انگلیس مانند سایر بیماری‌ها موجب شده است شمار زیادی از افرادی که در انگلیس نیازمند خدمات دندانپزشکی یا دیگر خدمات درمانی اند راهی کشور‌های غرب آسیا شوند و شمار انان هر سال بیشتر می‌شود.
علاوه بر ۱۱ میلیون نفری که نیازمند دریافت خدمات دندانپزشکی اند، بر اساس گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هم اکنون بیش از هفت میلیون نفر از جمله بیماران سرطانی و کودکان بیمار در این کشور در صف انتظار اغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه