شواهدی جدید درباره ابتلاء به سرطان سینه

سرطان
اول دنت:
یک مطالعه جدید از یک عامل خطر احتمالی برای سرطان سینه پرده برداشته است که می تواند به پزشکان با دقت بیشتری برای تشخیص این بیماری کمک کند.

به گزارش اول دنت، در حالی که مشخص است زنان دارای بافت سینه متراکم با خطر بیشتر ابتلاء به سرطان سینه روبرو هستند و تراکم پستان با افزایش سن کاهش می‌یابد، حال محققان شواهدی از خطر ابتلاء به سرطان سینه با کاهش تراکم پستان به طور ناموزون پیدا کرده اند.

از جمله این یافته‌ها این بود که وقتی یک پستان کاهش آهسته تری در تراکم داشته باشد، احتمال سرطان در آن سینه به مراتب بیشتر است.

«شو جیانگ»، نویسنده مطالعه از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: «من امیدوارم که بتوان این کار را در اسرع وقت به استفاده بالینی رساند. می‌توان دستورالعمل‌های مختلف برای ریسک را برای نظارت بر کسانی که کاهش بسیار کُندتری در تراکم بافت دارند، تنظیم کرد.»

این مطالعه شامل حدود ۱۰ هزار زن در طول ۱۰ سال پیگیری بود. زنان در شروع مطالعه سرطان نداشتند، اما ۲۸۹ زن تا پایان مطالعه به سرطان مبتلا شدند. محققان آنها را با ۶۵۸ زن مشابه که دچار سرطان سینه نشده بودند مقایسه کردند.

زنانی که در طول مطالعه به سرطان مبتلا شدند، در شروع مطالعه، تراکم پستان بالاتری داشتند.

این کشف می‌تواند یک ابزار جدید برای تشخیص باشد و این امکان را فراهم می‌کند تا پس از شروع ماموگرافی، تراکم پستان را در زمان‌های مختلف ارزیابی کند.

جیانگ خاطرنشان کرد: «خطر ابتلاء به سرطان پستان می‌تواند هر بار که ماموگرافی جدید انجام می‌شود، به روز شود.»

منبع : صدآنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه