راه‌اندازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت برای ورزشکاران پارالمپیکی

سلامت

سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک از راه‌اندازی پرونده الکترونیک برای ورزشکاران پارالمپیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اول دنت و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، جلیل کوهپایه‌زاده در این باره گفت: برای اولین بار و به همت همکاران کمیته ملی پارالمپیک در بخش‌های مدیریت پزشکی و آمار و اطلاعات، پرونده الکترونیک سلامت ورزشکاران پارالمپیکی طراحی و طی چندین ماه تنظیم شد تا در شکل قابل ارائه و استفاده و در قالب نسخه اول مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: به تازگی در فدراسیون پزشکی و ورزشی، محلی که ورزشکاران پارالمپیکی به صورت معمول برای معاینات سلامت مراجعه می کنند، حضور یافتیم و نرم افزار مرتبط با این پرونده ها را بر روی سیستم های موجود این فدراسیون نصب کردیم و امیدواریم که از این پس، پرونده کامل تری از وضعیت سلامت ورزشکاران و عملکرد ورزشی آنها با کمک این نرم افزار پویا و با کیفیت داشته باشیم.

سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک افزود: در تلاش هستیم تا کلیه ورزشکاران تحت پوشش برای بازی های پاراآسیایی هانگژو را در این سامانه قرار دهیم و در مقاطع مختلف زمانی اطلاعات مورد نظر از آنها را به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: استفاده از این نرم افزار این فرصت را برای مسئولین در رده های مسئولیتی مختلف فراهم می کند تا از آخرین وضعیت سلامت و نیز ارزیابی های عملکردی ورزشکاران تحت پوشش در رشته های مختلف مطلع شوند که این امر در نهایت زمینه ساز یک نظارت عالی و شناخت کامل تری نسبت به شرایط سلامت و نیز شرایط فنی ورزشکاران خواهد بود.

کوهپایه زاده گفت: امیدوار هستیم که این رویکرد در سال جاری نیز توسعه و رونق پیدا کند و بتوانیم نسخه های کامل تری از این نرم افزار را با افزودن بخش‌های روان شناسی، تغذیه و مدیریت دارو و دوپینگ تهیه کنیم و یک پرونده کامل و جامع در این خصوص طی ماه های آینده و در قالب نسخه دوم رونمایی شود.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه