رئیس گروه دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رئیس گروه دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میانگین دندان پوسیده در دهان کودکان ۳ تا ۶ سال مازنی ۲ برابر میانگین کشوری است.
دکتر محمد اسپهبدی افزود: به طورمیانگین هر کودک ۳ تا ۶ سال مازنی حدود ۶ دندان پوسیده یا کشیده دردهان دارد. این درحالی‌ست که این میانگین در سطح ملی حدود ۳ دندان و برخی از استان‌ها چون سیستان و بلوچستان نیز یک دندان است.
وی دلیل آمار بالای دندان پوسیده در دهان کودکان مازنی را مصرف بالای شیرینی ، شکلات و مواد غذایی کربوهیدرات دانست.

وی اجرای طرح فلوراید تراپی را مهم‌ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان صفر تا ۱۴سال بیان کرد.

دکتر اسپهبدی گفت: تمام کودکان تا ۱۴ ساله در قالب طرح دانش‌آموزی از خدمات پایه دندان‌پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز برخوردار می شوند و هزینه ترمیم دندان این دانش‌آموزان در مراکز درمانی دارای کلنیک دندان‌پزشکی با ۸۰درصد تخفیف انجام می‌شود.
وی اضافه کرد : در استان مازندران ۱۱۴ مرکز درمانی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفرجمعیت کلنیک دندان‌پزشکی برای پذیرش وجود دارد.
این مقام مسوول شایعه نامرغوب بودن تجهیزات و یا ماده فلوراید مورد استفاده در طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی را رد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان با کیفیت‌ترین مواد موجود در بازار را برای این طرح‌ها استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه