رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد: ارائه خدمات جامع مطلوب در حوزه سرطان و دندانپزشکی از سال آینده

دندان

اول دنت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از اجرای دو طرح کلان ارائه خدمات بهینه در حوزه سرطان و ارائه خدمات جامع مطلوب در بخش دندانپزشکی در سال آینده خبر داد.

به گزارش اول دنت از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مصری امروز در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: در راستای توسعه خدمات درمانی و بیمارستانی در بخش دولتی، ۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید در قم احداث و راه اندازی می شود که در کنار توسعه بخش خصوصی موجب افزایش ضریب تخت های بیمارستانی در استان خواهد شد.

وی گفت: مجوز دریافت پنج دستگاه پیشرفته درمانی به منظور کمک به حوزه سلامت استان بویژه بیماران سرطانی نیز اخذ شده که به زودی به دانشگاه تحویل می‌ شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع دارو گفت: راه اندازی شهرک دارویی در استان با مشارکت خیرین، سرمایه‌گذاران، پژوهشگران و فناوران می تواند گام موثری در رفع نیازهای استان و کشور در این حوزه باشد که امیدواریم با حمایت مسوولان این کار شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر مصری از اجرای دو طرح کلان ارائه خدمات بهینه در حوزه سرطان و ارائه خدمات جامع مطلوب در بخش دندانپزشکی در سال آینده خبر داد.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب نظام ارجاع از سال آینده فعال خواهد شد که تا حدود بسیاری می تواند در کاهش هزینه های موثر باشد.

وی به راه اندازی مراکز جامع درمانی در قم اشاره کرد و گفت: در این راستا طرح مگااورژانس بیمارستانی در مجتمع آموزشی درمانی شهید بهشتی در دست پیگیری است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد گفت: از سال آینده توسعه این شبکه در کنار فعال شدن شبکه بهداشت شهرستان کهک در دستور کار است تا بتوانیم در راستای طرح عدالت و تعالی سلامت به ارایه خدمت بپردازیم.

وی گفت: در حوزه توسعه فضاهای آموزشی نیز طرح توسعه پردیس دانشگاه من جمله احداث دانشکده پزشکی، خوابگاه پسران و مجموعه ورزشی و دیگر فضاهای آموزشی برای دانشجویان مد نظر است که اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر تلاش همگان برای توسعه سلامت گفت: نیاز است تا پایش مسایل و مشکلات حوزه سلامت در استان به صورت محله محور پیگیری شود و در این راستا، احداث بوستان های سلامت و فرهنگسراهای سلامت می تواند بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه