اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دندان سرامیکی چیست؟ چگونه انجام می شود؟ انواع آن چیست؟
دندان سرامیکی

دندان سرامیکی چیست؟ چگونه انجام می شود؟ انواع آن چیست؟

فهرست مطالب

استفاده از دندان سرامیکی هر روز بیشتر و بیشتر ترجیح داده می شود زیرا از نظر زیبایی ظاهری فوق العاده زیبا و طبیعی است. این روشی است که زمانی توصیه می شود که دندان عملکرد خود را از دست می دهد. این روش می تواند چیزی بیش از بازیابی خواص عملکردی دندان را ارائه دهد. زیرا از نظر زیبایی به بیمار کمک می کند تا لبخند زیبایی به دست آورد. همچنین در مورد اینکه در چه مواردی این فرآیند ترجیح داده می شود، چه مزایایی ارائه می دهد و به خصوص عمر مفید آن صحبت خواهیم کرد. ابتدا، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه انجام این کار بیندازیم.

porcelain veneers by dentist in ann arbor and ypsilanti ypsi washtenaw michigan at dental house 60952.1560115999

دندان های سرامیکی چگونه ساخته می شوند؟

مواد سرامیکی مورد استفاده در کاربرد دندان سرامیکی با استفاده از عناصر فلزی و غیرفلزی ساخته می شود. این مواد در دماهای بالا فرآوری می شوند و دندان های سرامیکی به دست آمده سال هاست که در زمینه دندانپزشکی استفاده می شود.

قبل از استفاده این روش روی بیمار باید اندازه گیری هایی انجام شود. پس از قالب گیری، دندان های سرامیکی در محیط آزمایشگاه آماده می شوند. سپس در یک جلسه دندان سرامیکی قرار داده می شود. برای تکمیل درمان لازم نیست خیلی منتظر بمانید.

قبل از عمل، دهان بیمار بی حس می شود. بنابراین در حین روند درمان از درد جلوگیری می شود و بیماران می توانند با یک فرآیند بسیار راحت دندان سرامیکی خود را بدست آورند. به دلیل این که در حین عمل درد احساس نمی شود، افرادی که در این مورد نگران هستند می توانند با خیال راحت برای برنامه مورد نظر وقت ملاقات بگیرند.

ceramic dental crown

دندان سرامیکی در چه مواردی ساخته می شود؟

از دست دادن دندان بارزترین موضوع در بین دلایل درمان دندان سرامیکی در کشور ما و سراسر جهان است. به دلیل از دست دادن دندان، بیمار ممکن است در عملکردهای دندانی مانند صحبت کردن یا جویدن مشکلاتی داشته باشد. در عین حال، از دست دادن دندان می تواند از نظر اعتماد به نفس بیماران را با مشکل روبرو کند.

در چنین مواردی می توان دندان سرامیکی را ترجیح داد. گاهی اوقات پس از درمان پوسیدگی دندان شکاف بزرگی باقی می ماند که با استفاده از پر کردن قابل ترمیم نیست. دندان های سرامیکی می توانند در چنین مواردی وارد عمل شوند. در صورت شکستگی دندان به هر دلیلی می توان از این روش استفاده کرد. عامل مهم در اینجا این است که بیمار مشکل لثه نداشته باشد. در صورت وجود مشکل در لثه، ابتدا باید لثه درمان شود.

مزایای دندان سرامیکی چیست؟

مواد مورد استفاده در این فرآیند بسیار بادوام باشد. به این ترتیب عمر مفید آن نیز بسیار طولانی است. این برنامه کاربردی در برآوردن انتظارات از نظر زیبایی و ظاهر طبیعی موفق است.

به خصوص اکثر بیمارانی که می خواهند از فرآیند طراحی لبخند بهره مند شوند، دندان های سرامیکی را ترجیح می دهند. دلیل این امر این است که موضع طبیعی دارد. طولانی نشدن درمان مزیتی است که نباید نادیده گرفته شود. بیماران مجبور نیستند ماه ها برای درمان صبر کنند. این روش می تواند برای بیمارانی که می خواهند درمان دندانپزشکی خود را در مدت زمان کوتاهی تکمیل کنند، به گزینه جذاب تری تبدیل شود.

Dental Veneers 3

انواع دندان سرامیکی چیست؟

  1. ذوب سرامیک آلیاژ فلز
  2. سرامیک آلیاژ تیتانیوم
  3. سرامیک آلیاژ طلا
  4. دندان سرامیکی بدون فلز

طول عمر دندان سرامیکی چقدر است؟

در واقع طول عمر دندان های سرامیکی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. دلیل این امر ارتباط تنگاتنگی با میزان اهمیت فرد به مراقبت از دهان و دندان دارد. اگر بیمار پس از انجام عمل از نظافت و بهداشت دهان و دندان غافل نگردد، امکان بهره مندی از حداکثر طول عمر وجود خواهد دارد. با این حال، اگر این مسائل مهم نادیده گرفته شوند، همانطور که می توان انتظار داشت، عمر مفید کوتاه تر خواهد شد. نوع دندان های سرامیکی ترجیح داده شده نیز بر عمر مفید آن تأثیر می گذارد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید