دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان

دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان

دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان

به نقل از : گفتگو با تیم DentoNext، تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان دندان‌پزشکی

دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان – دکتر پرهام پدرام| دنتونکست (DentoNext) برند تازه‌ای در حوزه مواد دندان‌پزشکی‌ست که محصولات خود را از سال ۱۴۰۰ به بازار دندان‌پزشکی ایران عرضه کرده است. این برند در همین مدت کوتاه توانسته با اثبات کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب، توجه و اعتماد دندان‌پزشکان را به خود جلب کند. با تیم مدیرتی و تحقیق و توسعه دنتونکست گفتگویی ترتیب دادیم تا درباره این برند بیشتر بدانیم و از مسیری که برای ساخت و عرضه یک مواد دانش‌بنیان دندان‌پزشکی طی می‌کنند بشنویم. با ما همراه باشید:

– لطفا خودتان را معرفی کنید و از چگونگی تشکیل تیم دنتونکست بگوئید.
دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان –  دکتر اسماعیل زاده: من شیما اسماعیل زاده هستم؛ دندانپزشک و رزیدنت سال آخر دکتری تخصصی زیست مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر عامل شرکت پیشگامان سلامت اکسیر. تیم اولیه دنتونکست متشکل از من و دکتر محمد مؤذن بود که پس از مدتی دکتر سجاد انصاری فرد و دکتر امیر رضا قنبری نیز به جمع ما اضافه شدند. دنتونکست تبلور ارتباط بین رشته ای در حوزه سلامت و متشکل از یک تیم حرفه ای از دندانپزشکان و داروسازان است. رسالت این مجموعه عرضه مواد دندانی با کیفیت ایرانی است.
دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان –  دکتر مؤذن: من محمد مؤذن هستم داروساز و دانشجوی دکتری تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس هیئت مدیره شرکت. در تکمیل صحبت‌های خانم دکتر باید عرض کنم که تاریخ تاسیس شرکت اول دی ۱۳۹۹ بود و به صورت رسمی از تاریخ هجدهم بهمن همان سال شرکت در مرکز رشد فناوری تجهیزات و زیست مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر شد و پروانه تولید اولین محصول ما در تاریخ اول دی ماه سال ۱۴۰۰ صادر شد.
دکتر انصاری فرد: من سجاد انصاری فرد هستم دندانپزشک و رزیدنت زیست مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از ابتدای سال ۱۴۰۰ به عنوان مسئول فنی در شرکت پیشگامان سلامت اکسیر شروع به فعالیت نمودم.
دکتر قنبری: من هم امیررضا قنبری هستم، فارغ التحصیل رشته دکتری داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران. من از شهریور ۱۴۰۰ به تیم تحقیق و توسعه شرکت اضافه شدم و در حال حاضر مدیر تحقیق و توسعه شرکت هستم.

دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان

– چرا نام دنتونکست رو برای مجموعه و برند خود انتخاب کردید؟
دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان –  دکتر اسماعیل زاده: هدف ما از تاسیس این شرکت توسعه محصولات جدید، خلاق و نوآورانه در حوزه مواد دندانی است. ما سعی کردیم با اضافه کردن ترکیبات جدیدی به محصولات مصرفی نظیر اسید اچ، حلال گوتا پرکا و … اثربخشی بالینی محصولات را ارتقا داده و عوارض جانبی آن‌ها را کاهش دهیم و به همین خاطر اسم برند را از ترکیب دو کلمه dento و next انتخاب کردیم که نسل جدیدی از مواد دندانی را در ذهن شنونده تداعی کند.

– تا امروز چه محصولاتی را تولید کرده‌اید؟
ژل اسید اچ در دو ویسکوزیته متفاوت و در دو حجم مختلف، ژل اچ پرسلن در غلظت های ۹.۶ و ۵ درصد متناسب با انواع سرامیک‌ها، خمیر ضد حسایت و پوسیدگی که در ساختار خود نانوهیدروکسی آپاتایت دارد، خمیر و ژل آرسی‌پرپ که ماده اصلی تشکیل دهنده آن EDTA است، حلال گوتا پرکا که ترکیبی از دی-لیمونن و کلروفرم است، خمیر پالیش با سایز ذره ای یک میکرون، ژل‌های بلیچ با درصدهای گوناگون، سایلن، کامپوزیت فیشور سیلانت، محلول و ژل آلومینیوم کلراید و محلول و ژل فریک سولفات و تری کرزول فرمالین جزء محصولاتی است که تاکنون توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت طراحی و تولید شده است.

– شرکت شما جز شرکت‌های دانش بنیان سطح یک است و از این حیث جزء پیشتازان عرصه مواد دندانی هستید لطفا در این باره هم توضیح دهید؟
دکتر موذن: رسالت اصلی تاسیس شرکت پیشگامان سلامت اکسیر تولید مواد دندانی نوآورانه با تکیه بر دانش فنی تیم تحقیق و توسعه شرکت بود و به همین خاطر تلاش کردیم تا محصولات تولیدی شرکت نوآورانه باشند و در فرمولاسیون، شرایط ساخت و تمامی فرآیند های تولید اصول فنی و کیفی را رعایت نماییم. به واسطه همین خلاقیت ها بود که برخی ازمحصولات شرکت پس از ارزیابی های متوالی توسط بازرسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ گواهی دانش بنیان نوع ۱ شدند.

– فرآیند توسعه محصول در دنتونکست به چه صورت است؟
دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان –  دکتر قنبری: پس از مطالعه بازار و تشکیل جلسه انتخاب محصول که علاوه بر مدیر تحقیق و توسعه و مدیر تولید، کلینیسین های متبحر حوزه های گوناگون دندانپزشکی نیز حضور دارند محصولات انتخاب شده و توسط تیم تحقیق و توسعه فرموله می شود. کنترل کیفی محصولات بر اساس استاندارد های ایزو و در آزمایشگاه کنترل کیفی شرکت صورت می پذیرد و پس از تائید فنی محصول توسط متخصصین زیست مواد دندانی، مراحل اداری اخذ مجوز و سپس تولید انبوه محصولات صورت می گیرد.

– بزرگترین چالش از زمان تاسیس شرکت تاکنون را به اختصار بفرمایید؟
دکتر اسماعیل زاده: اخذ پروانه تولید
دکتر مؤذن: ثبت برند
دکتر انصاری فرد: ممیزی های اخذ ایزو ۱۳۴۸۵
دکتر قنبری: فرموله کردن اسید اچ که نظر تمامی دندانپزشکان را محقق کند

– هدف گذاری شما برای دنتونکست در دراز مدت چیست؟
دکتر اسماعیل زاده: افزایش سهم بازار و تولید محصولات های تک حوزه مواد دندانی
دکتر مؤذن: گشودن درهای صادرات مواد دندانی به بیش از ۲۰ کشور
دکتر قنبری: توسعه بیش از ۱۰۰ محصول در حوزه مواد دندانی
دکتر انصاری فرد: انتقال دانش فنی به سایر کشور ها و نه فقط صادر کردن محصول

– برای کسانی که می‌خواهند مسیر شما در کارآفرینی را طی کنند چه توصیه‌ای دارید؟دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان 
دکتر اسماعیل زاده: افرادی باید وارد این حیطه بشوند که به آن علاقه دارند چون دشواری های بسیاری دارد و باید پشتکار لازم رو داشته باشند و به طور مستمر مطالعه کنند.
دکتر مؤذن: اون چیزی که ما رو در رسیدن به موفقیت یاری میکنه عشق به طی کردن اون مسیره. من همیشه به تولید علاقه داشتم و به همین دلیل سختی های مسیر تولید باعث نشد که ازش منصرف بشم. توصیه ام اینه که از ناشناخته هایی که در مسیرشون هست نترسن و این شعر رو در ذهن داشته باشن که :تو پای به ره نه و دگر هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت”

دنتونکست، ارمغان دندان‌پزشکان برای دندان‌پزشکان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه