اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. درمان سفید کردن دندان چیست؟ چگونه انجام می شود؟
درمان سفید کردن دندان چیست؟ چگونه انجام می شود؟

درمان سفید کردن دندان چیست؟ چگونه انجام می شود؟

درمان سفید کردن دندان انتخاب افرادی است که می خواهند ظاهر دندانی سفیدتر و زیباتر داشته باشند. دندان ها به دلایل مختلف ممکن است تغییر رنگ دهند. گاهی اوقات تغییر رنگ و لک به دلیل غذاهای مصرفی ایجاد می شود، گاهی اوقات داروهای مورد استفاده می تواند باعث این نتیجه شود. می توان از روش های سفید کردن دندان های استفاده شده توسط دندانپزشک استفاده کرد. ابتدا بیایید در مورد چند روش مختلف سفید کردن دندان صحبت کنیم.

چند نوع روش سفید کردن دندان وجود دارد؟

به طور کلی می‌توان روش‌های سفید کردن دندان را در ۴ عنوان مختلف دسته بندی کرد.

  • بلیچینگ خانگی
  • سفید کردن در کلینیک دندانپزشکی
  • سفید کردن تک دندان (سفید کردن داخلی دندان هایی که تحت درمان عصب کشی قرار گرفته اند)
  • بلیچینگ ترکیبی (استفاده از بلیچینگ خانگی و کلینیکی با هم)

این امکان برای دندانپزشک وجود دارد که با ارزیابی عوامل مختلفی مانند میزان تغییر رنگ یا لکه بر روی دندان ها و ساختار دندان، مناسب ترین سفید کننده دندان را برای بیمار توصیه کند. برای این کار می توانید با دندانپزشک مشورت کنید.

بلیچینگ لیزری

سفید کردن دندان چگونه انجام می شود؟

نسبت به اینکه کدام روش ترجیح داده می شود، نحوه سفید کردن دندان نیز تغییر می کند. برخی از بیماران ممکن است درد و برخی از بیماران درد شدید را تجربه کنند. می توان گفت که این فرآیندی است که می تواند باعث ایجاد حساسیت نیز شود.

آیا همه دندان ها با سفید کردن دندان ، سفید می شودد؟

قبل از هر چیز باید توجه داشت که علت تغییر رنگ دندان ها و انتظارات بیماران از فرآیند سفید کردن دندان مهم است. زمانی که پرکردگی های قدیمی، پوشش هایی در دهان وجود دارد یا تغییر رنگ جدی به دلیل افزایش سن رخ می دهد، نتایج مورد نطر به دست نمی آید. پس از یک معاینه ساده، می توانید اطلاعاتی در مورد میزان سفید شدن بدست آورید.

روش سفید کردن دندان

بلیچینگ توسط دندانپزشک در یک محیط بالینی انجام می شود و فرآیندی است که در حدود 1 ساعت تکمیل می شود. با سفید کردن دندان در کلینیک می توان ظاهری سفیدتر بین 3 تا 4 تن روی دندان ها ایجاد کرد. این روشی است که با استفاده از ژل سفید کننده روی سطوح رنگی دندان انجام می شود.

بلیچینگ خانگی فرآیندی است که نسبت به روش اداری بیشتر طول می کشد. با توجه به میزان تغییر رنگ روی دندان، ممکن است این فرآیند 5 تا 7 روز طول بکشد. ژل های سفید کننده تهیه شده توسط دندانپزشک به مدت 8 ساعت در طول روز به کمک قالب دهانی با دندان ها در تماس بوده و به این ترتیب دندان ها سفید می شوند.

بلیچینگ فرجام

بلیچینگ فرجام

بلیچینگ دندان در فرجام می‌تواند مفید باشد زیرا بسیار سریع انجام می شود. اثر سفید کننده نیز ممکن است طولانی‌تر باشد. اغلب، ممکن است فقط به یک ساعت درمان یا چند ویزیت برای بلیچینگ دندان‌های خود نیاز داشته باشید، این به این دلیل است که غلظت پراکسید هیدروژن در محصولات اعمال شده بیشتر از محصولاتی است که در خانه استفاده می‌کنید.

در صورت وجود عقب‌رفتگی لثه ، درمان‌های بلیچینگ فرجام توصیه می‌شود. دندانپزشک شما همچنین ممکن است هنگام استفاده از محصول سفید کننده روی دندان‌ها از لیزر برای سرعت بخشیدن به این فرآیند استفاده کند.  روش‌های سفید کردن در خانه همیشه و برای همه افراد مؤثر نیست.

بلیچینگ تهرانپارس

فرآیند بلیچینگ دندان‌ها فرآیند بازیابی رنگ طبیعی دندان‌ها را با از بین بردن لکه‌ها از سطح دندان توصیف می‌کند. سفید کننده‌ها مواد پاک‌کننده‌ای هستند که در برخی از خمیردندان‌ها و دهان‌شویه‌ها یافت می‌شوند. بلیچینگ دندان به سفید کردن دندان‌ها فراتر از رنگ طبیعی آنها اشاره دارد.

مواد مؤثره مانند پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید، مواد سفید کننده هستند که اغلب در فرآیندهای بلیچینگ دندان استفاده می‌شوند. سفید کردن دندان‌های خود در مطب دندانپزشکی، بلیچینگ دندان با بالاترین کیفیت را برای دستیابی به نتایج بلیچینگ ایمن و قابل اعتماد فراهم می‌کند. این فرآیند از مواد سفید کننده با غلظت بالاتر استفاده می‌کند و توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت و دستیاران آموزش دیده انجام می‌شود.

بلیچینگ جنت آباد

بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین کاربردهای دندانپزشکی زیبایی در سال‌های اخیر برای زیبا جلوه دادن دهان سالم ترجیح داده می شود. بلیچینگ دندان فرآیندی است که توسط دندانپزشک با کمک ژل‌های سفید کننده دندان برای از بین بردن تغییر رنگ موجود در مینای دندان یا تغییر رنگ ناشی از مصرف شدید چای، قهوه و سیگار در طول زمان انجام می‌شود.

داشتن دهان سالم و دندان‌های سفید و زیبا در هنگام برقراری ارتباط با افراد مهم است. دندان‌های لکه دارعلاوه بر بدشکلی‌ می‌توانند بر زندگی اجتماعی شما تأثیر منفی بگذارند. اگرچه روش‌های طبیعی سفید کردن دندان مانند سفید کردن دندان با کربنات، خمیر دندان سفید کننده و قلم سفید کننده دندان که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید میزان سفیدی مشخصی را فراهم می‌کند، اما آن‌ها به مرور زمان به مینای دندان آسیب جدی می‌زنند.

سفید کردن دندان

بلیچینگ میرداماد

بلیچینگ دندان یک روش عالی برای زیبا کردن دندانی است که عمیقاً سیاه شده یا تغییر رنگ داده است. به این ترتیب، لازم نیست در مورد آن دندانی که برای مدت طولانی شما را آزار می‌دهد، احساس ناراحتی داشته باشید. در میرداماد، به داشتن تعدادی از دندانپزشکان زیبایی پیشرو در تهران افتخار می‌شود که بدون شک به شما کمک می‌کنند تا لبخندی را که همیشه می‌خواستید داشته باشید!

بلیچینگ سعادت آباد

بلیچینگ دندان با تکنولوژی‌های پیشرفته مختلف همراه است باعث شده تا دندان‌ها تا 7 لایه به صورت دست نخورده روشن شود. مسواک زدن روزانه دندان‌های شما را سفید، درخشان و سالم نگه می‌دارد. با این حال، اگر به دلایل مختلفی مانند غذا، قهوه، نوشیدنی، نوشیدنی‌های تیره و تنباکو و غیره احساس می‌کنید که با دندان‌های خود راحت نیستید، سفید کردن دندان سریع‌ترین راه برای تغییر دندان‌های از بین رفته شما به رنگ سفید کریستالی است.

بلیچینگ شهرک غرب

بسیاری از مردم دندان‌های خود را به عنوان بخش مهمی از ظاهر خود می‌بینند. این نیز یکی از دلایلی است که افراد می‌خواهند زندگی را با دندان‌های زیبا طی کنند. دندان‌ها به طور روزانه با عادات شخصی ما (خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن) مواجه می‌شوند که در نتیجه این دندان‌ها به مرور زمان به تدریج لکه دار می‌شوند و رنگی بی رنگ پیدا می‌کنند.

قبل از درمان سفید کردن دندان، دندان‌های شما به طور گسترده تمیز می‌شوند تا بهترین نتایج ممکن را تضمین کنند. از مصرف هرگونه غذا یا نوشیدنی حاوی رنگ به طور موقت خودداری کنند. این کار برای جلوگیری از هرگونه تأثیر منفی بر نتایج سفید کردن دندان است. نتایج نهایی درمان معمولاً پس از حدود دو هفته به وضوح قابل مشاهده است.

سفید کردن دندان

آیا فرآیند سفید کردن به لایه مینا آسیب می رساند؟

لازم به ذکر است که ممکن است اطلاعات نادرستی در مورد فرآیند سفید کردن دندان در بین مردم وجود داشته باشد. یکی از آنها این باور است که دندان ها در اثر این فرآیند آسیب می بینند. اما اگر از مواد و روش های مناسب برای بیمار استفاده شود و فرآیند سفید کردن توسط دندانپزشک انجام شود، امکان آسیب رساندن به دندان وجود ندارد. لایه مینای دندان ها به هیچ وجه در فرآیند سفید کردن آسیب نمی بیند.

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند اثر سفید کنندگی آنی روی دندان ها دارند. همچنین لازم به ذکر است که آیا این محصولات مورد تایید وزارت بهداشت هستند یا خیر. استفاده از محصولاتی که مورد تایید وزارت بهداشت نباشد ممکن است به دندان آسیب برساند.

چه افرادی نمی توانند سفید کردن دندان را انجام دهند؟

  1. افرادی که ریشه دندان در معرض دید دارند
  2. افرادی که بیماری لثه دارند
  3. افرادی که مشکلات شدید حساسیت دندانی دارند
  4. افرادی که دندان های پوسیده دارند
  5. افرادی که زیر 15 سال سن دارند
  6. افرادی که باردار هستند
  7. افرادی که مینای دندان آنها بسیار شفاف است
  8. افرادی که پر کردن یا ترمیم هایی دارند که به فرآیند بلیچینگ پاسخ نمی دهند.

سفید کردن دندان

اثر عمل سفید کردن دندان چقدر طول می کشد؟

مدت زمان فرآیند سفید کردن دندان برای هر بیمار یکسان نیست. البته نباید تصور کرد که با سفید شدن دندان ها هیچ گاه لکه و تغییر رنگی ایجاد نمی شود. با گذشت زمان ممکن است دوباره تغییر رنگ در دندان ها ایجاد شود. اما اگر دهان و دندان ها به طور موثر تمیز شوند، استفاده از چای، قهوه و دخانیات قطع شود، می توان سفیدی دندان ها را برای مدت طولانی حفظ کرد.

کدام نوع روش سفید کردن دندان مناسب تر است؟

پاسخ به این سوال از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در برخی از بیماران با روش سفید کردن دندان های خانگی می توان به نتیجه مورد نظر دست یافت. البته در برخی از بیماران برای رفع مشکل تغییر رنگ باید از روش های دیگر سفید کردن دندان استفاده شود. بنابراین، باید با دندانپزشک خود در مورد اینکه کدام روش را انتخاب کنید صحبت کنید.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید