جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی

جراحی

یک سوال رایج درمورد جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی این است که آیا جراحی کانال ریشه درد دارد؟ و یا اینکه آیا بیهوشی در کاهش درد درمان کانال ریشه دندان تاثیر گذار است؟ در پاسخ به پرسش اول، جواب منفی است. جراحی کانال ریشه دندان بسیار شبیه به پر کردن دندان است. اکثر افراد فقط به بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه اطراف دندان نیاز دارند و در برخی موارد که بیماران مضطرب هستند، درمان در بیهوشی تجویز می شود که در طی آن بیمار هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

برخی از افراد نسبت به جراحی کانال‌های ریشه دندان بسیار عصبی می شوند، رفلکس شدید و احساس تهوع پیدا می کنند یا ترس از رفتن به کلینیک دندانپزشکی را دارند.

به همین دلیل است که ما با متخصصان بیهوشی دارای مجوز همکاری کرده تا دندانپزشکی در خواب و سایر روش های درمان مانند جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی را در مطب دندانپزشکی خود انجام دهیم. بیماران هنگام جراحی کانال ریشه کاملا در حالت خواب قرار می گیرند و بدون درد و هیچ خاطره ای از عمل بیدار می شوند.

جراحی کانال ریشه دندان

آیا درمان ریشه دندان در خواب امکان پذیر است؟

دو نوع آرام بخش وجود دارد که به افراد کمک می کند در طول عمل کانال ریشه خود احساس راحتی کنند. در طول آرامبخشی آگاهانه، بیمار در طول عمل بیدار می ماند و در هنگام آرامبخشی ناخودآگاه یا درمان در بیهوشی، داروی مورد نظر، بیمار را می خوابانند.

هنگامی که برای اولین قرار ملاقات با متخصصان کانال ریشه ما مراجعه می کنید، در مورد اینکه کدام نوع آرامبخش برای شرایط خاص شما بهتر است، صحبت خواهیم کرد.

اکثر مردم با استفاده از آرامبخشی آگاهانه در طول عمل بسیار راحت هستند. یکی از متخصصان ماهر ما ناحیه اطراف دندان یا دندان ها را با نووکائین یا یک بی حس کننده موضعی بی حس می کنند که به این ترتیب بیمار در طول عمل بیدار می ماند و می تواند به دستورالعمل های دندانپزشک پاسخ دهد. در برخی موارد، متخصص اندودنتیست ممکن است یک مسکن خوراکی مانند والیوم را برای کمک به احساس آرامش بیمار تجویز کند.

ما همچنین با متخصصان بیهوشی دارای گواهی هیئت مدیره کار می کنیم که از آرامبخش داخل وریدی برای کمک به بیماران احساس راحتی استفاده می کنند. اگر دوز کمتری از آرامبخش به بیمار تجویز شود، بیمار در طول عمل بیدار می ماند اما اگر دوز سنگین تری از بیهوشی برای جراحی کانال ریشه دندان تجویز شود، بیمار به خواب می رود.

کاندیدای مناسب جراحی کانال ریشه دندان

افرادی که ترجیح می دهند برای عمل کانال ریشه دندان، افرادی هستند که می خواهند هیچ خاطره ای از روند عمل نداشته باشند. یک متخصص بیهوشی دارای مجوز با بیش از 15 سال تجربه، بیهوشی را از طریق IV انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که بیمار در طول عمل به طور ایمن و راحت آرام می ماند.

افرادی که می توانند جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی را انجام دهند، عبارتند از:

  • افرادی که از مراجعه به دندانپزشکی می ترسند (به ویژه اطفال).
  • افرادی که از صداها یا بوی مطب دندانپزشکی مضطرب می شوند.
  • افرادی که رفلکس تهوع شدید دارند.
  • افرادی که در باز نگه داشتن دهان خود مشکل دارند.
  • افراد که نیازهای ویژه برای درمان دارند.
  • افراد مبتلا به زوال عقل، از جمله آلزایمر
  • افرادی که نمی توان به آن ها نوواکائین کامل یا بی حس کننده های موضعی تزریق کرد.
  • افرادی که دندان های حساس دارند
  • افرادی که می خواهند چندین عمل را در طول یک ویزیت دندانپزشکی انجام دهند

متخصصین بیهوشی و سایر اندودنتیست‌ها می‌توانند مراقبت‌ها را با دندانپزشک عمومی بیمار هماهنگ کنند تا در زمانی که بیمار تحت کنترل آرام‌بخش است، چندین مرحله درمان در طول یک ویزیت تکمیل شود.

جراحی ریشه دندان در بیهوشی

کاندیدای مناسب جراحی کانال ریشه دندان

مزایای جراحی کانال ریشه با بیهوشی چیست؟

داشتن کانال ریشه با بیهوشی در مطب دندانپزشکی ما مزایای متعددی دارد. شما در طول درمان می خوابید و هنگامی که بیدار می شوید، هیچ خاطره ای از روند درمان نخواهید داشت.

بیمارانی که ترجیح می دهند جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی انجام دهند، در طول عمل چیزی احساس نمی کنند. همچنین بیماران، صدای صحبت کردن متخصص اندودنتیست و یا صدای تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده را نیز به خاطر نمی آورند و متوجه گذر زمان نمی شوند. آنها به سادگی با تأثیرات آرامبخش به خواب می روند و سپس با پایان عمل از خواب بیدار می شوند.

متخصصان بیهوشی دارای آموزش تخصصی در زمینه بیهوشی، که در زمینه کلینیک شبانه روزی رایا با آنها کار می کنیم بیش از چندین سال تجربه در زمینه بیهوشی دارند. برای اطمینان از بالاترین سطح ایمنی و راحتی، می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید تا سطح آرام‌بخشی شما را کنترل کنند.

جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی یک مزیت دیگر نیز دارد. دندانپزشک عمومی می تواند، تاج دائمی یا هر کار ترمیمی مورد نیاز دیگری را در زمانی که شما در خواب هستید، روی دندان شما قرار دهد که این یک مزیت بزرگ برای افراد مبتلا به فوبیای جراحی دندانی است.

مدیریت درد کانال ریشه دندان

هنگام درد زیاد کانال ریشه دندان باید حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود. علاوه بر مصرف موقت داروها، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کنترل درد کانال ریشه دندان انجام دهید. مراقبت از دندان ها امری ضروری است و تا زمانی که دردتان بهبود نیافته است باید از خوردن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید. اگر به کشیدن سیگار نیز عادت دارید، ترک سیگار هم می تواند کمک کننده باشد.

حتی ممکن است برخی فعالیت های کاهش استرس را به عنوان روشی برای مدیریت درد در نظر بگیرید. مدیتیشن، یوگا و تای چی همگی تمرین‌هایی هستند که می‌توانند تمرکز شما را زیاد و فکرتان را از درد دور کنند.

مدیریت درد جراحی کانال ریشه دندان

جراحی دندان در خواب

سخن آخر جراحی کانال ریشه دندان در بیهوشی

برای تعیین وقت مشاوره و جراحی کانال ریشه دندان، همین امروز با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما از طریق شماره های زیر تماس بگیرید؛ سپس ما گزینه های مناسب شما برای درمان را مورد بحث قرار خواهیم داد و به هر سوالی که در مورد بهترین نوع آرامبخش و بیهوشی برای شرایط خاص خود دارید، پاسخ خواهیم داد.

 

منبع: دندانپزشکی رایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه