اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. تکنیک های مسواک زدن
تکنیک های مسواک زدن

تکنیک های مسواک زدن

فهرست مطالب

هنگامی که تکنیک های مسواک زدن به درستی اعمال شود، می توان از سلامت دهان و دندان نیز محافظت کرد. در این زمینه می توان اشتباهات مختلفی را مرتکب شد. این اشتباهات مانع از پاکسازی موثر دهان و دندان می شود. البته اساس حفظ سلامت دهان و دندان، مسواک زدن است.

هنگامی که باکتری ها و باقی مانده های مواد غذایی تجمع یافته روی سطح دندان از روی دندان ها پاک نمی شوند، ممکن است در طول زمان بسیاری از مشکلات سلامتی، به خصوص پوسیدگی دندان ایجاد شود. پلاک های باکتریایی نه تنها به دندان ها بلکه به لثه ها نیز آسیب جدی وارد می کنند. نباید فراموش کرد که بزرگترین دشمن دندان ها باکتریایی است.

روش پیشگیری از این مشکل این است که ابتدا دندان ها را به صحیح ترین شکل ممکن تمیز کنید. مسواک زدن نامناسب نیز می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به عنوان مثال، مسواک زدن دندان ها سخت تر از آنچه که باید باشد، یکی از دلایل عقب نشینی لثه است. از طرف دیگر تحلیل رفتن لثه در صورت عدم مداخله به موقع منجر به از دست دادن دندان می شود.

یکی از دلایل تحلیل رفتن لثه، مسواک زدن بیش از حد دندان ها است. به طور خلاصه ، مسواک زدن با تکنیک های صحیح و توجه به تکنیک های مسواک زدن بسیار مهم است. قبل از پاسخ به تمام سوالات در مورد موضوع، اجازه دهید در مورد قوانین مورد نظر صحبت کنیم.

dc1120e7d7736928429a7194d218644f

تکنیک های مسواک زدن چیست؟

تکنیک های مسواک زدن که همه باید به طور کامل رعایت کنند به شرح زیر است:

مسواک زدن بعد از غذا و درست قبل از خواب در شب بهترین زمان برای سلامت دهان و دندان است.

باید دقت کرد که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. مسواک زدن یک بار در روز کافی نیست.

مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی برای دندان ها فایده ای ندارد، برعکس می تواند به آنها آسیب برساند. بنابراین باید 30 دقیقه پس از مصرف این گونه غذاها و نوشیدنی ها صبر کرد. قبل از شروع این دوره انتظار، باید دهان خود را با آب فراوان بشویید.

انتخاب مسواک یکی از قوانین نادیده گرفته شده است. معمولا انتخاب مسواک تصادفی انجام می شود. با این حال، مسواک نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشد. اندازه سر به اندازه سختی موها اهمیت دارد. دقت کنید که مسواک به اندازه ای باشد که به راحتی در دهان حرکت کند.

همیشه قبل از شروع به مسواک زدن دست های خود را بشویید. به این ترتیب از آلودگی دهان جلوگیری می کنید.

استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید و بین دندان ها و سطوح دندان را با نخ دندان تمیز کنید.

f5772ee91620bb50274c6f6147cab744

زمان مسواک زدن چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، تکنیک های مسواک زدن طولانی مدت به لثه آسیب می رساند. به همین دلیل کسب اطلاعات دقیق در مورد تکنیک مسواک زدن و مدت زمان مسواک زدن ضروری است. زمان مناسب برای این کار 2 دقیقه است. باید مراقب باشید که دندان های خود را کمتر مسواک نزنید. مسواک زدن دندان ها به مدت 120 ثانیه برای تمیز کردن دهان کافی است.

بیشتر قسمت جلویی دندان ها مسواک زده می شود، اما نباید فراموش کرد که دندان های عقب نیز نیاز به تمیز کردن دارند. به همین دلیل، باید از مسواک زدن هر سطح دندان اطمینان حاصل کنید. یکی از مهمترین مسائل این است که خطی که لثه و دندان به هم می رسند را به خوبی تمیز کنید. پلاک های باکتریایی در نواحی نزدیک به لثه متمرکز می شوند و بنابراین این نواحی باید مسواک زده شوند.

تکنیک صحیح مسواک زدن چگونه باید باشد؟

در اینجا آنچه شما باید در مورد دقیق ترین تکنیک های مسواک زدن بدانید آورده شده است:

  1. استفاده از مقدار زیادی خمیر دندان باعث تمیزتر شدن دندان ها نمی شود. استفاده از خمیردندان به اندازه یک دانه نخود در هر فرآیند مسواک زدن کافی خواهد بود.
  2. نگه داشتن مسواک با زاویه 45 درجه به مسواک کمک می کند تا دندان ها را خیلی بهتر تمیز کند. نوک آن را در دهان رو به لثه قرار دهید و مطمئن شوید که تمام موهای مسواک با دندان ها تماس دارند.
  3. دندان های خود را تا حد امکان به آرامی مسواک بزنید، بدون فشار دادن زیاد. استفاده از نیروی زیاد هم برای دندان و هم برای لثه مضر است.
  4. به جای حرکت مداوم مسواک به جلو و عقب، مسواک زدن دندان ها با حرکات بیضی بسیار دقیق تر خواهد بود.
  5. تمیز کردن زبان، از بوی بد دهان جلوگیری می کند.
  6. پس از مسواک زدن، دهان خود را با مقدار کمی آب بشویید.
  7. مسواک زدن دو بار در روز را هرگز نباید فراموش کنید.
  8. نخ دندان کشیدن را باید به عنوان یک ضرورت در نظر بگیرید. سعی کنید فضاهای بین دندان ها و سطوح دندان را که مسواک به آنها دسترسی ندارد با نخ دندان به دقیق ترین روش تمیز کنید.

برای سلامت دهان و دندان خود به جز مسواک زدن چه کنیم؟

اول از همه، تکنیک مسواک زدن باید به درستی انجام شود. باید مطمئن شوید که مسواک به تمام سطوح دندان برسد و جلو و پشت همه دندان ها مسواک زده شود. باکتری هایی که در مکان هایی که مسواک به آن دسترسی ندارد تجمع می یابند، در مدت کوتاهی دندان ها را از بین می برند و باعث ایجاد پوسیدگی می شوند.

با این حال، استفاده از نخ دندان را نباید نادیده گرفت. شما همچنین می توانید از یک مسواک بین دندانی استفاده کنید، بنابراین می توانید بین دندان های خود را تمیز کنید. شما می توانید با دهانشویه ای که توسط دندانپزشک توصیه می شود، دهان و دندان ها را تمیز کنید.

Brushing Technique

استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید

البته یکی از مواردی که در مورد تکنیک مسواک زدن باید مورد تاکید قرار گیرد، نخ دندان است. ساده ترین راه برای جلوگیری از تشکیل پلاک یا جرم دندان استفاده از نخ دندان است. می توان گفت که تمیز کردن خطی که لثه ها از آنجا شروع می شوند، با نخ بسیار ساده تر است. نخ دندان به جلوگیری از پوسیدگی دندان و برخی بیماری های لثه کمک می کند.

دهانشویه برای طراوت بیشتر

پس از استفاده صحیح از تکنیک های مسواک زدن، غرغره کردن با دهانشویه ترجیح داده شود. نکته مهم در اینجا این است که شما از یک محصول با کیفیت که توسط دندانپزشک خود توصیه می شود استفاده کنید. دهانشویه های بی کیفیت می توانند باعث تحریک لثه شوند. لازم به ذکر است که از این محصولات می توان برای جلوگیری از بوی بد دهان نیز استفاده کرد. می توانید سوالات خود را در مورد این موضوع در قسمت نظرات بنویسید.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید