تمام اجزای قلب ، ریه ، تیروئید،تنفس،معده و گوارش با یک تیگال درمان کنید / باور کردنی نیست ولی تجربه شده است

درمان
اول دنت:
  یک متخصص طب سنتی گفت: شکر تیغال برای درمان و یا تخفیف بیماری‌های ریوی به عنوان خلط آور، برطرف‌کننده سرفه، تحریک دستگاه تنفسی تحتانی، ملین سینه، رفع خشونت سینه، صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو، درمان تنگی نفس و آسم استفاده می‌شود.

 

به گزارش اول دنت ،یدالله مرادی اظهار کرد: گیاه شکر تیغال که در ساقه بوته‌ای به نام کنوره توسط حشره‌ای از راسته قاب‌بالان به نام خزوکک برای نگهداری تخم‌ها و نوزاد خود پیله‌ای می‌تند به اندازه یک فندق که سفید رنگ است.


وی ادامه داد: جنس پیله این حشره که از ترشحات گیاه کنوره ساخته شده شکر تیغال نام دارد که در زبان محلی به آن شکرکه گفته می‌شود.

مرادی تصریح کرد: این پیله سفید رنگ و به اندازه یک فندق بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود که در فارسی به آن شکر تیغال گفته می‌شود.

 

 

 

 

این متخصص طب سنتی افزود: شکر تیغال برای درمان و یا تخفیف بیماری‌های ریوی به عنوان خلط آور، برطرف‌کننده سرفه، تحریک دستگاه تنفسی تحتانی، ملین سینه، رفع خشونت سینه، صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو، درمان تنگی نفس و آسم استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: درمان‌های دیگری از قبیل افسردگی، یبوست و چاقی، تب بری، متعادل کننده دستگاه گوارش، تسکین سوزش سردل نیز برای این گیاه ذکر شده است.

مرادی با اشاره به اینکه شکرتیغال برای معده و دردهای احشایی مؤثر است، بیان کرد: خاصیت نوتروپیک داشته و اثر مثبتی بر حافظه و قدرت یادگیری دارد، به واسطه اثرات آنتی اکسیدانتی تری هالوز، این گیاه می‌تواند به عنوان یک ضد سرطان کاربرد داشته باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: شکر تیغال در طب سنتی به عنوان طعم دهنده به کار می‌رفته و در پزشکی قدیم به عنوان ملین و متعادل کننده دستگاه گوارش از آن استفاده می‌کردند. وی ادامه داد: شکرتیغال گیاهی است چندساله با ساقه‌ای راست به ارتفاع متوسط ۵۰ سانتی‌متر، برگ‌ها نسبتاً پهن با کناره‌های خاردار هستند که به صورت متناوب بر روی ساقه قرار می‌گیرند و گل‌ها به صورت کاپیتول کروی نسبتاً بزرگ و اکثراً در رأس ساقه و شاخه‌های جانبی قرار دارند. مرادی بیان کرد: این گیاه حاوی سلولز، نشاسته و قندی به نام «ترهالوز» است و در آن یک ماده‌ ضد حساسیت وجود دارد که برای درمان مبتلایان به تنگی نفس مفید است. این متخصص طب سنتی افزود: شکر تیغال در طب سنتی به عنوان طعم دهنده کاربرد داشته و در کتاب‌های قدیمی طب سنتی از آن به عنوان ملین و متعادل کننده‌ی دستگاه گوارش نام برده‌اند.

وی تصریح کرد: گیاه شکر تیغال سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است و به عنوان یک ماده ضد سرطان طبیعی شناخته می‌شود.

مرادی ادامه داد: استفاده از شکر تیغال برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و خاصیت ملین دارد و به درمان یبوست کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: این گیاه به دلیل خاصیت خلط‌آوری برای درمان سرفه، سیاه سرفه و سرماخوردگی مفید است و شدت اخلاط و سوزش مری را تسکین می‌دهد.

وی گفت: تحقیقات نشان داده استفاده از عصاره گیاه شکر تیغال از طریق حداقل یک یا چند مکانیسم می‌تواند ترشح اسید معده را منظم و نیز خاصیت ضد زخم داشته باشد و استفاده از آن برای درمان زخم معده مفید است.

 

مرادی بیان کرد: گیاه شکر تیغال اثر مثبتی بر تقویت حافظه و قدرت یادگیری دارد و برای رفع افسردگی مفید است.

 

 

این متخصص طب سنتی افزود: در طب سنتی از ترکیب گیاه شکر تیغال با ژلاتین در آب جوش، برای درمان سرفه‌ای که بر اثر غلبه خون و صفرا است، استفاده می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: این ترکیب، خشونت شش‌ها را برطرف کرده و صدا را باز می‌کند، ترکیب این گیاه با شکر و ترنجبین می‌تواند التهابات گرفتگی صدای کودکانی را که زیاد گریه می‌کنند، بهبود ببخشد، همچنین مصرف این گیاه برای تقویت صدا و حنجره بسیار مفید است و استفاده از آن، برای رفع خشکی و سوزش گلو مؤثر است.

 

 

مرادی تأکید کرد: از دیگر خواص گیاه شکر تیغال، کمک به تقویت عضلات است و مصرف آن انعطاف‌پذیری ستون مهره‌ها را افزایش می‌دهد.

 

 

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در طب سنتی از خواص شکر تیغال، برای درمان فشار خون بالا، تصلب شرایین و سکته قلبی استفاده می‌شود، همچنین برای پایین آوردن تب و درمان تکرر ادرار مفید است.

وی افزود: از دیگر خواص این گیاه می‌توان به تسکین سوزش مری، درمان چاقی و افسردگی، رفع خشکی گلو و معده، درمان یبوست، تقویت دستگاه گوارش، تقویت صدا و حنجره، رفع خشونت شش‌ها، درمان سرفه، سیاه سرفه و سرماخوردگی اشاره کرد.

مرادی تأکید کرد: مصرف شکر تیغال در افرادی که مبتلا به فشارخون هستند باید با احتیاط باشد، زیاده‌روی در مصرف آن حالت تهوع ایجاد می‌کند.

 

 

منبع : صدآنلاین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه