تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

به گزارش دندانه : کبالت، تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی – گفتگو با دکتر عطیه هاشمیان و کیانا شکفته درباره مسیری که این دو پژوهشگر جوان برای تحقق رویاشان پیموده‌اند و چشم‌اندازی که پیش روی خود می‌بینند.
دکتر پرهام پدرام| این روزها کبالت برای دندان‌پزشکان ایرانی فقط یادآور یک عنصر از جدول مندلیوف نیست؛ بلکه نام یک برند نوپا در زمینه مواد دندان‌پزشکی است که در همین مدت کوتاه که از تاسیس و ورود محصولاتش به بازار گذشته توانسته مورد توجه دندان‌پزشکان قرار گیرد و اعتماد آنها را جلب کند. پشت سر برند کبالت دو متخصص جوان زیست مواد دندانی ایستاده‌اند؛ دکتر عطیه هاشمیان و کیانا شکفته که توانسته‌اند با تلاش و پیگیری‌های زیاد و تاسیس یک شرکت دانش‌بنیانی پیوند دهنده دانشگاه و صنعت باشند؛ اتفاقی که معمولا در کشور ما کمتر اتفاق می‌افتد.
ویژگی منحصر به فرد محصولات کبالت جدا از کیفیت ساخت و بسته‌بندی که آن را هم عرض محصولات مشابه برندهای معتبر خارجی قرار داده است، آن است که این محصولات توسط دندان‌پزشکان و با درک خلاءهای موجود در بازار محصولات دندان‌پزشکی و شناخت نیازها و شرایط درمان بالینی دندان‌پزشکی فرموله و تولید شده است و به همین دلیل نزدیک‌ترین قرابت را با ایده‌آل‌ها و خواسته‌های دندان‌پزشکان دارد.
بازتاب‌های مثبت برند کبالت بهانه‌ای شد تا ما با دکتر عطیه هاشمیان و کیانا شکفته هم‌کلام شویم تا از داستان کبالت بشنویم و مسیری که این دو پژوهشگر جوان برای تحقق رویاشان پیموده‌اند و چشم‌اندازی که پیش روی خود می‌بینند. با ما همراه باشید.تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

– لطفا خودتان را معرفی کنید و از کبالت بیشتر برایمان بگویید.
ما دکتر عطیه هاشمیان، فارغ التحصیل دکترای تخصصی زیست مواد دندانی و دکتر کیانا شکفته، رزیدنت سال آخر زیست مواد دندانی از دانشگاه تهران، هستیم. کبالت هم نامی هست که برای برند محصولاتمون انتخاب کردیم و احتمالا شروع تحقق رویاهامون.

– از چه زمانی فکر تولید در ذهنتان شکل گرفت؟ و از چه زمانی برای تاسیس شرکت اقدام کردید؟
فکر تولید از سال های اول ورود به رشته زیست مواد دندانی، با ورود به این رشته و آشنا شدن با محصولات موجود در بازار و خلاهای موجود در کیفیت و یا عدم وجود مواد دندانی پیشرفته شکل گرفت که این خلاها به نظرمون میتونست توسط ما که دندان پزشک بودیم و حالا وارد این رشته شده بودیم جبران بشه. شروع کار تحقیقاتی ما به سه سال گذشته برمی‌گرده و از سال ۹۹ با تاسیس شرکت به صورت رسمی وارد این حیطه شدیم.تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

– این که اسم کبالت را انتخاب کردید علت خاصی داشته؟
انتخاب برند جز اولین اقدامات برای شروع این مسیر هست و شرایط ویژه‌ای مثل تکراری نبودن، مرتبط بودن با محصول و… داره، کبالت همون‌طور که می‌دونید نام یه عنصر شیمیایی است که رنگ آبی زیبایی دارد که رنگ سازمانی شرکت و محصولات ماست. همچنین عدد اتمی کبالت برابر ۲۷ است که خب مساوی سن یکی از ما در شروع این راه بود.تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

– قبل از راه‌اندازی شرکت مشغول به چه کاری بودید؟
ما هردو دندانپزشک هستیم و قبل از شروع این کار، بیشتر وقتمان به کار کلینیکی اختصاص داشت و البته من (کیانا) کمی هم به تولید پادکست در زمینه مواد دندانی با نام «مارتنزیت» می‌پرداختم.تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

– فکر می‌کنید رشته تحصیلیتون کمکی به شما در این مسیر کرده؟
قطعا بله. رشته تحصیلی ما (زیست مواد دندانی) در واقع پل ارتباطی بین علم دندان‌پزشکی و علم مواد و شیمی است. دندان پزشک بودن به ما کمک میکند نیاز دندانپزشک ها را بهتر بشناسیم و علم مواد کمک میکند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن این نیازها را برطرف کنیم و کیفیت را بهبود ببخشیم. همچنین از آنجا که ما هر دو در دوره دبیرستان به واسطه المپیاد شیمی و تدریس شیمی مطالعات گسترده در زمینه شیمی داشتیم این ارتباط به نظرمان بهتر هم شکل گرفته است.تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

– در حال حاضر چه محصولاتی تولید کردید؟تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی
محصولات ما تا امروز شامل دای آشکارساز پوسیدگی، خمیر کلسیم هیدروکساید حاوی یدوفرم با اسم فیلپکس، خمیر کلسیم هیدروکساید رادیواپک، ژل بلیچینگ خانگی، محلول شستشو دهنده و کرم آماده‌سازی کانال دارای ای‌دی‌تی‌ای، محلول و ژل ضد حساسیت، اسید اچ، اسید اچ پرسلن و ژل فلوراید اسیدی است. البته همین جا باید این رو عنوان کنم که تیم تحقیق و توسعه شرکت مستمر در حال فرمولاسیون محصولات جدید و انجام تست‌های عملکردی هست که این نوید را به ما می‌دهد که بتوانیم در هر فصل تعدادی محصول جدید به بازار عرضه کنیم.

– مشخصه اصلی شرکت شما چیست و چه تفاوتی با بقیه شرکت‌ها دارد؟
(هر دو با هم میخندند) اگر بخوایم توی یه جمله عنوان کنم شرکت ما یه مجموعه تازه تاسیس است که توسط متخصصین مواد دندانی و در مرکز رشد زیست مواد دندانی ایجاد شده و امیدوارم در کنار بهبود کیفیت محصولاتی که پیش از این در ایران تولید می‌شده‌اند، به سمت تولید محصولات با تکنولوژی بالاتر و نوآورانه بریم که این مهم نیازمند حمایت دندانپزشکان از علم و دانش روز جوانان است. این جا این نکته رو باید اضافه کنم که «فرتاک اندیشه برنا» (اسم شرکت) به این معنی است که آینده از آن اندیشه جوانان است…

تحقق آرزوهای دو دندان‌پزشک جوان ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه