به این دلیل ساده انسان ها به بیماری قند خون مبتلا می شوند / افشاگری پزشک متخصص

بیمار
اول دنت:
محققان دریافتند که رژیم‌های غذایی نامناسب باعث ایجاد اپیدمی جهانی دیابت می‌شوند.

محققان دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن دانشگاه تافتز آمریکا دریافتند که رژیم غذایی نامناسب مسئول ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت نوع دو در جهان است. این رقم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از ۴۰ درصد برآورد شده در مطالعات قبلی است.


کارشناسان اظهار کردند که این تفاوت ممکن است به دلیل اطلاعات جدید همچنین داده‌های به روز شده در مورد عادات غذایی باشد.

یکی از مواردی که عامل مهمی در ابتلا به دیابت نوع دو محسوب می‌شود، رژیم غذایی ضعیف است که شامل برخی از مواد غذایی مانند برنج سفید و گندم است که به عنوان مهمترین عوامل موثر در بار جهانی دیابت شناخته می‌شوند.

کارشناسان دریافتند که رژیم‌های غذایی نامناسب ممکن است عامل بیش از ۱۴.۱ میلیون مورد ابتلا به دیابت نوع دو در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ باشد. با این حال، محققان عدم قطعیت درباره این تخمین‌ها را بیان کردند که با در دسترس قرار گرفتن داده‌های جدید، می‌توان آن‌ها را بیشتر اصلاح کرد.

این مطالعه بینش‌های ارزشمندی را در مورد تأثیر عوامل رژیم غذایی بر شیوع جهانی دیابت نوع دو ارائه می‌دهد همچنین، بر نیاز به مداخلات هدفمند برای رسیدگی به این عوامل تأکید می‌کند.

از آنجایی که بروز جهانی دیابت نوع دو همچنان در حال افزایش است، این یافته‌ها پیامد‌های مهمی برای سیاست‌های بهداشت عمومی، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بخش خصوصی دارند و با شناسایی عوامل مهم رژیم غذایی و ترویج انتخاب غذای سالم می‌توان به مهار این بیماری کمک کرد.

پروفسور داریوش مظفریان، نویسنده ارشد این مقاله گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که کیفیت پایین کربوهیدرات عامل اصلی ابتلا به دیابت نوع دو مربوط به رژیم غذایی در سطح جهان است. این یافته‌های جدید حوزه‌های حیاتی را برای تمرکز ملی و جهانی در بهبود تغذیه و کاهش بار ویرانگر دیابت نشان می‌دهد.

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که رژیم‌های غذایی نامناسب به نسبت بیشتری از کل بروز دیابت نوع دو در مردان در مقایسه با زنان، در بزرگسالان جوان‌تر نسبت به افراد مسن‌تر و ساکنان شهری در مقایسه با همتایان روستایی خود در سطح جهانی را در بر می‌گیرد.

این تحقیق در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

 

منبع : صدآنلاین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه