بهترین شربت میوه ای جهان برای ناشتا برای تمامی سنین / از حذف خشکی مزاج تا درمان قند و فشار خون و 17 خاصیت طلایی

میوه
اول دنت:
درست‌کردن شربت‌های میوه‌ای از زغال اخته گرفته تا سنجد و هلو، همیشه یکی از بهترین دستورهای خانگی است. این شربت‌ها راهی عالی برای افزودن طعم و شیرینی به نوشیدنی‌ها و کوکتل‌ها هستند، حتی می‌توان خیلی بیشتر از اینها از شربت‌های خانگی استفاده کرد و دسرهای خوشمزه مختلفی داشت. علاوه بر این، شربت‌های خانگی قند طبیعی دارند که می‌توانند در رژیم‌های غذایی سالم و لاغری هم جایگزین شوند و به همان اندازه طعم و مزه‌ای خوش و دوست‌داشتنی به نوشیدنی‌ها و دسرها بدهند.

به گزارش اول دنت، انجیر یکی از میوه‌های بسیار مقوی و خوبی است که می‌تواند برای اکثر نوشیدنی‌ها و دسرها کاربرد داشته باشد. چه انجیر خشک درست کنید، چه شربت انجیر را ترجیح دهید، بازهم طعم و قند کافی و خواص خوبی دارد. البته شربت انجیر را می‌توان راحت‌تر و بهتر مصرف کرد، طرفداران بیشتری هم نسبت به انجیر خشک دارد، زیرا می‌توان شیرینی آن را کنترل کرد. شما می‌دانید چطور باید یک شربت انجیر خوشمزه درست کرد؟ اگر نمی‌دانید و جوابی برای این سؤال ندارید، همراه ما باشید تا به جواب برسیم.طرز تهیه شربت انجیر زرد و تازه

 

نحوه استفاده از انجیر در کوکتل
ازآنجایی‌که انجیر بسیار شیرین است، جایگزین مناسبی در کوکتل‌هایی است که یک عنصر شیرین یا میوه‌ای را برای طعم بهتر نیاز دارند. انجیر تازه طعمی ابریشمی به ترشی‌ها و کوکتل‌ها می‌دهد که توصیف آن سخت است، اما وقتی کوکتل با انجیر تازه درست می‌کنید، اغلب احساس می‌کنید چیزی شبیه به سفیده تخم‌مرغ یا یک عامل کف‌کننده در آن وجود دارد. حتی اگر این اتفاق نیفتد هم کوکتل‌هایی که با انجیر و مرکبات مثل لیمو یا پرتقال ترکیب می‌شوند، طعم و مزه بهتری دارند.


 

کوکتل‌های مخلوطی که با انجیر درست می‌شوند یک طعم پاییزی و خنکی دارند که نوشیدن آن بسیار لذت‌بخش است. زمانی که انجیر تازه در دسترس نیست هم می‌توان از مربای انجیر به‌عنوان عنصر شیرین‌کننده کوکتل‌ها استفاده کرد. مربا و کنسرو انجیر مانند انجیر تازه رنگ صورتی و تروتازه‌ای ندارند، اما صرف‌نظر از رنگشان می‌توان کوکتل‌های خوشمزه‌ای با آنها درست کرد و برای دسرهای مختلفی هم استفاده می‌شوند.

 

کسانی که سرد مزاج هستند باید تغذیه‌ی مناسبی داشته باشند که گرمای بدنشان را بیشتر کند و طبع سرد بدنشان را هم تحت کنترل درآورد. به نظر شما چه مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی برای این افراد مناسب است؟ مقاله بهترین نوشیدنی برای سرد مزاج‌ها را مطالعه کنید تا به جواب برسید.

 

طرز تهیه شربت انجیر خشک
شاید فکر کنید همیشه لازم است برای تهیه شربت‌های خانگی از میوه تازه آنها استفاده کرد، اما انجیر از جمله میوه‌هایی است که خشک‌شده آن هم برای تهیه شربت کاربرد دارد. اگر قرار باشد از انجیر خشک به‌جای انجیر تازه برای تهیه این شربت خانگی انجیر استفاده می‌کنید، لازم است میوه‌های خشک را کمی طولانی‌تر از زمان دیگری که برای میوه‌های تازه در نظر می‌گرفتید، بجوشانید تا مطمئن شوید که بیشترین طعم انجیر را برای شربت از آن دریافت می‌کنید.

 

برای درست‌کردن شربت انجیر خشک از این مواد استفاده کنید:

انجیر خشک ورقه شده: ۱/۲ + ۱ فنجان
آب: یک پیمانه
شکر: ۲۰۰ گرم
وانیل و آب‌لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

برای درست‌کردن شربت ساده انجیر، مواد را به یک قابلمه کوچک اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. قبل از صاف‌کردنش، زمان دهید تا شربت حدود یک ساعت خنک شود و شهد انجیر را هم در خودش حل کند. با دادن این فرصت به انجیر زمان می‌دهید تا طعمش را به شربت بدهد و شیرینی بیشتری بگیرد.

 

هیچ‌چیز به‌اندازه تغذیه درست و مناسب نمی‌تواند حافظه افراد و سلامت بدن آنها را تأمین کنید. مقاله نوشیدنی برای تقویت حافظه را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنید.

 

تفاوت شربت انجیر خشک با تازه

 

طرز تهیه شربت انجیر زرد و تازهاگر انجیر تازه در دسترس‌تان است و می‌خواهید شربت انجیر را از انجیرهای زرد و تازه یا انجیرهای قرمز درست کنید هم، روش بسیار آسان و سریعی پیش روی شماست.

 

برای درست‌کردن شربت انجیر تازه از این مواد استفاده کنید:

انجیر تازه خرد شده: ۲ فنجان
شکر: ۱ فنجان
وانیل و آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

 

برای درست‌کردن این شربت، همه مواد را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که انجیرها کاملاً نرم شوند و شروع به شهددادن کنند، روی حرارت ملایم بجوشانید. بعدازاین زمان بگذارید شربت خنک شود. شربت را صاف کنید و در یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

هر فرد ممکن است در هرسال چند بار دچار اسهال شود. اغلب چند روز زمان می‌برد تا فرد به شرایط عادی برگردد. مطمئناً تغذیه و رژیم غذایی می‌تواند این شرایط را بهتر و روند بهبود بیماری را سریع‌تر کند. بدانید که چه آبمیوه‌ای برای اسهال خوب است؟

 

تفاوت شربت انجیر خشک با تازه

فرقی نمی‌کند شربت انجیر را با انجیرهای تازه درست کنید یا انجیر خشک را ترجیح دهید، هر دو شربت مزه انجیر خواهند داشت. نکته مهم این است که احتمالاً شربت انجیر خشک بسیار تیره‌تر و شیرین‌تر خواهد بود. همچنین طعم انجیر خشک را به‌وضوح در آن می‌توان احساس کرد و به‌خاطر مقدار بیشتر وانیل، طعم وانیلی‌تر و جذاب‌تری دارد. شربت انجیر تازه هم از نظر رنگ و هم طعم روشن‌تر و ملایم‌تر است. افراد معمولاً از شربت انجیر تازه برای نوشیدنی معمولی، گرم یا کیک‌ها و دسرها استفاده می‌شود و انجیر خشک را برای نوشیدنی‌های سرد ترجیح می‌دهند.

 

خواص انجیر

همان‌طور که خود میوه انجیر یک میوه بسیار مقوی و خوشمزه است، شربت آن هم خواص و ویژگی‌های مثبت زیادی برای بدن دارد. یکی از مهم‌ترین خواص آن پیشگیری از ضعف عضلانی بدن و کنترل فشارخون است. خواص دیگری که شربت انجیر را به آن ویژگی می‌شناسند، تأثیر سریع و بسیار اثرگذار آن برای درمان یبوست در بزرگ‌سالان و کودکان است. برخی از دیگر خواص شربت انجیر هم شامل موارد زیر است:

 

کاهش درد گلو و رفع سرفه
رفع تشنگی
رفع و درمان کم‌خونی
درمان نفخ و باد معده
پیشگیری از ابتلا به سرطان، به‌خصوص سرطان معده
مناسب افراد کم‌اشتها و لاغر
کنترل کلسترول خون
پیشگیری از افسردگی و بیماری‌های روانی
تقویت قوای جنسی

علاوه بر همه ویژگی‌ها و خواص مثبت مصرف شربت انجیر، افرادی که به بیماری سندروم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند، منع مصرف دارند. همچنین افراد دیابتی هم باید حساسیت و کنترل ویژه‌ای در مصرف این نوشیدنی داشته باشند.

 

 

 

منبع : صد آنلاین 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه