بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین در دختران و پسران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاضل فیروزی، با اشاره به بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین در دختران و پسران، گفت: درمان تخصصی ارتودنسی همانند سایر موارد درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است ولی این موضوع در کشور مورد غفلت قرار دارد.

وی در آستانه برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیستهای ایران، اظهارداشت: بهترین سن برای ویزیت ارتودنسی ۶ تا ۷ سال و بهترین سن انجام درمان ارتودنسی در ناهنجاری فکی بزرگی فک پایین یا کوچکی فک بالا زیر ۱۰ سال است.

وی افزود: بهترین زمان درمان‌ کوچکی فک پایین در دختران ۱۰ – ۹ سالگی و پسران ۱۲- ۱۱ سالگی است همچنین بهترین سن درمان ارتودنسی ثابت در اوایل سیستم دندانی دائمی و حدود ۱۲ سالگی است، اگرچه درمان ارتودنسی ثابت برای حرکات دندانی محدودیت سنی ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران ادامه داد: نوع درمان ارتودنسی در زنان و مردان با هم تفاوتی ندارد اما درمان ارتودنسی فکی در کوچکی فک پایین در دختران باید زودتر آغاز شود.

دبیر اجرایی هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران خاطرنشان کرد: درمان تخصصی ارتودنسی همانند سایر خدمات درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است اما متاسفانه هنوز در کشور ما این خدمات درمانی به صورت مناسبی تحت پوشش بیمه‌ها نیست.

این متخصص ارتودنسی گفت: اگرچه بعضی بیمه های تکمیلی، بانک‌ها و بعضی ارگان‌ها تا حدی قسمتی از هزینه درمان تخصصی ارتودنسی را تحت پوشش قرار می دهند، اما با توجه به نیاز جامعه به خدمات پیشگیری و تخصصی درمان ارتودنسی، این میزان ناکافی است.

وی به برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی ارتودنتیست‌های ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود. جدیدترین دستاوردهای علمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت همچنین تم کنگره، افق‌های جدید در ارتودنسی است.

فاضل فیروزی خاطرنشان کرد: سخنرانانی از داخل و خارج از کشور در این کنگره حضور دارند و علاوه بر این که متخصصین ارتودنسی می‌توانند از مباحث مورد توجه در این کنگره بهره مند شوند، دندانپزشکان، سایر رشته های تخصصی دندانپزشکی و رزیدنت های تخصصی نیز از دیگر مخاطبان این کنگره خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه