بسته «یادگیری ترکیبی در برنامه آموزشی دندانپزشکی عمومی» تدوین شد

بسته «یادگیری ترکیبی

دکتر صدیقه السادات هاشمی کمانگر مسئول کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار اول دنت افزود: کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در راستای نقشه علمی جامع کشور و برنامه چهار ساله معاونت آموزشی وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرد و نقش مهمی در نیل به اهداف کلان دیگری نظیر، ارتقا آموزش دندانپزشکی، بین‌المللی‌سازی آموزش، تسهیل و تسریع تحقق اهداف آموزشی و عدالت آموزشی ایفا می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: اولین و مهمترین اقدام کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، پس از بررسی وضعیت موجود آموزش مجازی در دانشکده های دندانپزشکی کشور، تهیه بسته استقرار آموزش ترکیبی در کوریکلوم دندانپزشکی عمومی، تعیین شد.

وی افزود: در ذیل این پروژه سه اقدام اصلی توسط کارگروه توسعه آموزش مجازی با همکاری تعداد زیادی از اساتید از سراسر کشور، صورت گرفت که از آن جمله می توان به «تهیه و تدوین سند راهنمای استقرار یادگیری ترکیبی در کوریکولوم دندانپزشکی عمومی»، «تهیه و تدوین مجموعه چک لیست های نحوه آماده سازی محتواهای الکترونیکی و فعالیت‌های یاددهی- یادگیری» و «استقرار راهنمای آموزش مجازی در جداول درسی کوریکولوم دندانپزشکی عمومی» اشاره کرد.

هاشمی کمانگر اظهار داشت: مشروح این پروژه به زودی تحت عنوان «بسته استقرار یادگیری ترکیبی در کوریکلوم دندانپزشکی عمومی» در یک مجلد به دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات مهم کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه دندانپزشکی از تهیه و تدوین RFP «یونیت واقعیت مجازی» و ارائه آن در کمیته شبیه سازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این موضوع همزمان با عضویت من در کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در این کمیته به تصویب رسید.

مسئول کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: امید می رود با تخصیص بودجه مناسب برای استقرار این پروژه در دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور، به منظور ارتقا مهارت دانشجویان در فاز پیش بالینی آموزش، گام موثری در توانمندی فارغ التحصیلان و استفاده از تکنولوژی های نوین برداشته شود.

وی اضافه کرد: شبیه سازی سناریوهای پراسیجرهای متداول کوریکلوم دندانپزشکی عمومی که عناوین این پراسیجرها ها در پنل خبرگان رشته های دوازده گانه دندانپزشکی، توسط کارگروه توسعه آموزش دبیرخانه دندانپزشکی احصا شده است (حداقل ۳۰ پراسیجر)، از اهداف این پروژه است.

هاشمی کمانگر گفت: در طی ۹ ماه پس از شروع فعالیت کارگروه توسعه آموزش مجازی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی پروژه های دیگری نظیر «پروژه ملی تولید محتواهای خُرد بر اساس نیاز کوریکلوم دندانپزشکی» و … کلید خورده اند که امید می رود به زودی تبیین و به مرحله اجرا درآیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه