برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی غربالگری تکامل کودکان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

کودکان

به گزارش اول دنت، در راستای به روز رسانی آگاهی پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و بهبود کیفیت اجرای برنامه مراقبت تکامل کودکان، روز دوشنبه 8 اسفند 1401 چهارمین کارگاه آموزشی غربالگری رشد و تکامل کودکان زیر 5 سال برای پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، در محل سالن غدیر این معاونت برگزار شد.
در این کارگاه دکتر سید حامد برکاتی متخصص کودکان و مشاور معاون بهداشت در حوزه رشد و تکامل کودک، در مورد اهمیت تکامل مغز کودک، عوامل و محرک‌های موثر بر رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان در سال‌های ابتدایی تولد، و به ضرورت مداخلات به هنگام در خصوص کاهش مشکلات تکاملی کودکان با افزایش سن کودک مطالبی را بیان کرد.
سپس ایشان مدیریت اختلالات رشد کودک مطابق با بوکلت چارت کودک سالم را عنوان کرد.
دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE که کودکان را در حیطه‌های تکامل فیزیکی، روانی، اجتماعی و… ارزیابی می‌کند، را به صورت کاربردی آموزش دادند.
در ادامه فاطمه شریفی ارومی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان معاونت بهداشت، فرآیند اجرایی برنامه تکامل و دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE  در خصوص ارزیابی حیطه‌های تکامل فیزیکی، روانی، اجتماعی کودکان را توضیح داد.
برای آشنایی بیشتر شرکت کنندگان امتیازدهی پرسشنامه‌ها به طور عملی تمرین شد و در خصوص موانع و مشکلات اجرایی برنامه کودکان بحث و گفتگو انجام شد.
در خصوص ارزیابی برنامه آموزشی؛ پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه