برای سلامت قلب این ۸ ماده غذایی را نخورید!

قلب

خوردن غذاهایی مفید برای سلامت قلب به نظر مستقیم ترین روش برای پیشگیری از بیماریهای قلبی است اما در مطلب زیر می توانید با ۸ ماده غذایی مضر برای سلامت قلب آشنا شوید.

به گزارش اول دنت به نقل از یاهو نیوز، بقراط گفته معروفی دارد:”بگذارید غذا داروی شما باشد” و این برای سلامت قلب نیز صدق می‌کند: رژیم غذایی بسیار مهم است. اگر به نقاطی از جهان بروید که در آن سبک زندگی غربی یعنی سبک زندگی کم تحرک و خوردن غذاهای فرآوری شده وجود نداشته باشد موارد بسیار محدودی از ابتلا به بیماری قلبی مشاهده می‌شود.

با این وجود، ممکن است حذف غذاهای مشکل ساز امکان پذیر نباشد در نتیجه، حفظ اعتدال و کنترل تقشی کلیدی در این میان ایفا می‌کند. بنابراین، مصرف گاه به گاه چیز کیک شما را نمی‌کشد، اما مهم این است که چه چیزی و به چه مقداری می‌خورید.

در ادامه به هشت ماده غذایی می‌پردازیم که برای حفظ سلامت قلب تان نباید بخورید:

۱-بیکن، سوسیس و سایر گوشت‌های فرآوری شده

این تنها سلامت قلب نیست که ممکن است با زیاده روی در مصرف هات داگ، سالامی، بیکن و ژامبون تحت تاثیر قرار گیرد سازمان بهداشت جهانی اشاره کرده که خوردن گوشت‌های فرآوری شده باعث سرطان می‌شود. گوشت‌های فرآوری شده سرشار از کالری، چربی اشباع شده نمک و مواد افزودنی مانند نیترات هستند.

۲-چیپس سیب زمینی و تنقلات فرآوری شده و بسته بندی شده

پزشکان توصیه می‌کنند از کیسه‌های کوچک کربوهیدرات‌های شور و ترد خودداری کنید. طبیعت دقیقا غذاهایی را که باید بخوریم برای ما فراهم کرده است. ما صرفا باید آن مواد غذایی را بخوریم. این غذاهای ساده، قابل حمل و طبیعی شامل سیب، هویج و سایر میوه‌ها و سبزیجات است که همگی گزینه‌های غنی از فیبر و مواد مغذی می‌باشند.

۳-دسر

از قندهای افزوده شده در مقادیر بسیار محدود لذت ببرید. زمانی که نوبت به دسرهایی مانند پای، بستنی و آب نبات می‌رسد بهتر است یکبار در هفته آن را میل کنید. هدف اصلی حفظ وزن سالم است.

۴- پروتئین بیش از حد

بسیاری از افراد بیش از دو برابر پروتئین مورد نیاز خود را در روز دریافت می‌کنند و این موضوع باعث آسیب رسیدن به کلیه‌ها می‌شود. انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که مسئله دیگر آن است که پروتئین اضافی اغلب از گوشت‌های سرشار از چربی‌های اشباع شده به دست می‌آید که ممکن است LDL یا کلسترول بد را افزایش دهد و به ضرر سایر گروه‌های غذایی تمام شود. بنابراین، در مصرف آن افراط نکنید و پروتئین گیاهی را انتخاب کنید

۵-فست فود

از خوردن فست فود دوری کنید. در اکثر رستوران‌های فست فود برگر و مرغ عملا هیچ چیز سالمی در منو وجود ندارد. حتی اقلامی که سرخ نمی‌شوند معمولا کربوهیدرات‌های ساده بالایی دارند.

۶- نوشابه‌های انرژی زا

از مصرف آن خودداری ورزید، زیرا حاوی قند افزوده شده به علاوه موادی هستند که به طور بالقوه ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند فشار خون بالا یا آریتمی شوند. این بدان معنا نیست که شما باید کافئین را کنار بگذارید. نوشیدن هر روز چای یا قهوه در حد اعتدال کاملا مفید است. تنها مراقب آن چه در فنجان خود قرار می‌دهید باشید: اگر شکر، خامه فرم گرفته، کارامل و سایر مواد را اضافه کنید قهوه سیاه می‌تواند به یک بمب کالری تبدیل شود.

۷-نمک افزوده شده

تقریبا هیچ آمریکایی‌ای وجود ندارد که در رژیم غذایی خود نمک زیادی دریافت نکند. دریافت سه یا چهار برابر مقدار توصیه شده روزانه غیر معمول نیست. نمک اضافه شده در کمین محصولاتی است که ممکن است متوجه آن نشوید: غلات، سسی که به ساندویچ اضافه می‌شود یا سینه مرغی که برای آبدار و مرطوب ماندن آب نمک زده شده همگی حاوی نمک هستند.

۸-روغن نارگیل

در برخی از مطالعات برای القای تصلب شرایین لجن در موش‌ها و سایر حیوانات از روغن نارگیل استفاده می‌شود. روغن نارگیل به صورت موضعی عالی عمل می‌کند مرطوب کننده فوق‌العاده‌ای برای مو و پوست است، اما خوردن آن برای قلب ضرر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه