اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. اولین هشدار جدی ذخایر خون NHS می تواند به معنای لغو جراحی باشد
اولین هشدار جدی ذخایر خون NHS می تواند به معنای لغو جراحی باشد

اولین هشدار جدی ذخایر خون NHS می تواند به معنای لغو جراحی باشد

فهرست مطالب

هشدار جدی ذخایر خون

به بیمارستان‌ها دستور داده شد تا از ذخایر خون محافظت کنند زیرا در میان کمبود کارکنان برای کمک‌های مالی به سطح بحرانی سقوط می‌کنند. حفظ ذخایر خون یک چالش بزرگ در پی همه گیری کووید-19 بوده است.

NHS اولین هشدار جدی ذخایر خون خود را پس از کاهش شدید ذخایر خون اعلام کرد و هشدارهایی را در پی داشت که ممکن است بیمارستان‌ها در انگلیس مجبور به لغو عملیات برای محافظت از ذخایر خود شوند.

یک مقام NHS خون و پیوند (NHSBT) تأیید کرد که ذخیره کلی خون در NHS انگلستان به اندازه سه روز است و سطح O-type به کمتر از دو روز کاهش یافته است. استاندارد معمولی نگهداری حداقل شش روز خون در انبار است.

خون O منفی نوع جهانی است که می توان به همه بیماران داد. در مواقع اضطراری و زمانی که گروه خونی گیرنده نامشخص است، حیاتی است.

به بیمارستان‌ها دستور داده شد تا برنامه‌هایی را برای محافظت از ذخایر خود اجرا کنند، به این معنی که عملیات غیر فوری که نیاز به خون دارند ممکن است به تعویق بیفتد تا اطمینان حاصل شود که ذخایر برای بیمارانی که بیشتر به آنها نیاز دارند، اولویت بندی می‌شوند.

وندی کلارک، مدیر اجرایی موقت NHSBT، گفت: درخواست از بیمارستان‌ها برای محدود کردن استفاده از خون گامی نیست که ما ساده برداریم. این یک اقدام حیاتی برای محافظت از بیمارانی است که به خون نیاز بیشتری دارند. بیماران تمرکز ما هستند. من صمیمانه از آن دسته از بیمارانی که ممکن است به این دلیل جراحی خود را به تعویق بیاندازند عذرخواهی می کنم.

حفظ ذخایر خون در پی همه‌گیری کووید-19، عمدتاً به دلیل کمبود کارکنان و بیماری، اما همچنین به دلیل تغییر در رفتار اهداکنندگان، چالش بزرگی بوده است، زیرا مردم کمتر به مراکز جمع‌آوری در شهرها و شهرها مراجعه می‌کنند.

اکنون از اهداکنندگان O منفی و O مثبت خواسته می شود که برای اهدای خون در مراکز اهدای خون رزرو کنند. از افراد سایر گروه های خونی نیز خواسته می شود به قرار ملاقات خود ادامه دهند.

به دنبال خبر هشدار جدی، سایت اهدای خون بسیار شلوغ شد و مردم در صف قرار گرفتند. خطوط تلفنی که توسط NHSBT اداره می‌شوند نیز شاهد افزایش تماس بودند.

با این حال، گاردین می‌داند که اکثر جلسات اهداکننده پر است و مشکل اصلی کمبود کارکنان برای گرفتن خون از افراد جامعه است.

روسای بهداشت در تلاش هستند تا تعداد بیشتری از کارکنان NHS را به خط مقدم انتقال دهند تا قرار ملاقات های بیشتری را تسهیل کنند و همچنین تلاش ها برای پر کردن پست های خالی و حفظ کارمندان را تسریع کنند.

خون فقط به مدت 35 روز قابل نگهداری است. این بدان معناست که نیاز دائمی به اهدای خون وجود دارد و نیاز به گروه‌های خونی خاص. از هر هفت نفر یک نفر دارای خون O منفی است که توسط آمبولانس های هوایی و وسایل نقلیه واکنش اضطراری برای مواقع اضطراری حمل می شود. هشدار جدی در ابتدا به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت، که NHSBT گفت که باید ذخیره خون را دوباره ساخته شود.

کلارک گفت: «با حمایت بیمارستان‌ها و اقداماتی که برای افزایش ظرفیت جمع‌آوری انجام می‌دهیم، امیدواریم بتوانیم انبارها را به وضعیت پایدارتری بازگردانیم.»

ما نمی توانیم این کار را بدون اهدا کنندگان شگفت انگیز خود انجام دهیم. اگر به طور خاص O مثبت یا O منفی هستید، لطفاً در اسرع وقت برای اهدای خون وقت بگیرید. اگر قبلاً قراری دارید، لطفاً آن را نگه دارید.»

بیمارستان ها به انجام جراحی های فوری، اورژانسی یا ترومایی، جراحی سرطان و جراحی پیوند ادامه خواهند داد.

پروفسور چنگ هاک تو، رئیس کمیته ملی انتقال خون، گفت: «می‌دانم که همه خدمات انتقال خون بیمارستانی، بالا و پایین کشور، به طور ثابت کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که خون برای مواقع اضطراری و جراحی‌های فوری در دسترس خواهد بود.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید