افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلالات روانی در ایران

افسردگی

رئیس بیمارستان روزبه با بیان اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلالات روانی در ایران هستند، گفت: پس از همه‌گیری کرونا شیوع اختلالات روانی در جهان و ایران افزایش یافته است.

شاهین آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری اول دنت با بیان این‌که پس از همه‌گیری کرونا شیوع اختلالات روانی در جهان و ایران افزایش یافته است، اظهار کرد:‌ به دلیل کاهش روابط بین فردی، ناسالم شدن رژیم غذایی، نداشتن فعالیت بدنی کافی و در خانه ماندن افراد، افزایش وابستگی به فضای مجازی و به‌هم ریختن ساعات خواب، سبک زندگی افراد ناسالم شده که همه این مسائل بر حالات روحی و روانی افراد تأثیرگذار است.

رئیس بیمارستان روزبه ادامه داد: افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلال روانی در جهان و کشور ما هستند که متأثر از مسائل اجتماعی و اقتصادی مختلفی هستند.

وی درباره علائم افسردگی و اضطراب تصریح کرد: نداشتن خواب کافی، نداشتن اشتها یا افزایش چشمگیر اشتها، نداشتن انگیزه برای انجام کارها، ناامیدی، غمگینی، داشتن افکار خودکشی از علائم افسردگی و تپش قلب و تعریق، یادآوری تجربه‌های ناراحت‌کننده و نگرانی از انجام کارها از علائم اضطراب است.

منبع :تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه