افزایش ۱۰۰ برابری وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی

افزایش ۱۰۰ برابری وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی

افزایش ۱۰۰ برابری وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی

وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم‌ پزشکی به سالانه ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد

بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان از پس دکتری حرفه‌ای پزشکی دندانپزشکی و داروسازی باید به ازای هر سال تحصیلی ۱۵۰ میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی هم به ازای هر سال ۶۰ میلیون وثیقه برای خروج از کشور تهیه کنند.

در نامه این معاونت آمده است، مطابق ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۷ موضوع لایحه قانون اصلاح مواد ۷ و ۸ قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی در صورتی که افراد بخواهند تا قبل از پایان خدمات مذکور در ماده یک آیین‌نامه و بدون پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌های دریافتی جهت ادامه تحصیل یا به صورت موقت به خارج عزیمت کنند، باید با تنظیم تعهدنامه رسمی و ضمانت شخصی دیگری با سپردن وثیقه ملکی یا ضمانت بانکی، تعهد کنند که پس از انقضا مدت معین به ایران برمی‌گردند.
با توجه به این موضوع امکان خروج از کشور دانشجویان در کلیه مراحل تحصیل با رعایت ضوابط فوق‌الذکر، به شرح زیر است. بدیهی است میزان وثیقه مورد نیاز هر مقطع از طریق محاسبه تعداد سال‌های تحصیل در میزان وثیقه سالانه مربوطه آن تعیین می‌شود.افزایش ۱۰۰ برابری وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی

* پزشک در مقطع دکتری حرفه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان
* دندانپزشکی در مقطع دکتری حرفه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان
* داروسازی در مقطع دکتری حرفه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان
* کارشناسی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه