افزایش پوشش بیمه ای ۱۰ خدمت دندانپزشکی در مراکز دولتی

بیمه

به گزارش اول دنت، زهرا سید معلمی، بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، گفت: در کل مراکز جامع سلامت ۳۴۰۰ مرکز واحد دندانپزشکی فعال است و خدمات اولیه مراقبت‌های دهان و دندان بویژه برای گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

وی افزود: گسترش دسترسی مالی و گسترش دسترسی فیزیکی مردم به خدمات دندان پزشکی دو اولویت و اقدام مهم ما در سال ۱۴۰۱ بود.

در بحث راه‌اندازی مراکز جدید یا بهبود استانداردها در مراکز موجود گام‌های مثبتی برداشته شد تا شرایط در مراکز به نحوی باشد که خدمات با کیفیت بهتری ارائه شود.

 

سید معلمی تاکید کرد: در بعد مالی دو اقدام مهم صورت گرفت؛ اول گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی بود که بعد از ۱۰ سال از آخرین باری که خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه رفته بود یک تعداد محدودی از خدمات پوشش بیمه داشت اما از سال گذشته ۷ ردیف خدمتی دیگر هم تحت پوشش بیمه پایه درآمد و بسته خدمتی ارائه شده و ۸۰ درصد نیاز درمانی مردم را پوشش می‌دهد. این هفت ردیف خدمتی عمدتاً در زمینه ترمیم و پر کردن دندان‌ها است.

وی افزود: اقدام دیگر ما کاهش پرداخت از جیب مردم بود که به استناد مصوبه هیئت وزیران ما در قسمت سهم پرداختی بیماران تعدیل انجام دادیم که در مراکز خدمات جامع سلامت کاهش پرداخت ۳۰ تا ۶۵ درصدی را انجام دادیم. این خدمت مهم در حالی انجام شد که طی سال‌های کرونا با کاهش مراجعه و افزایش تعرفه‌ها هم مواجه بودیم. این اقدام سبب افزایش ارائه خدمات به مردم شد.

سید معلمی تاکید کرد: برای امسال هم افزایش پوشش بیمه‌ای ۱۰ ردیف خدمتی دیگر را در نظر داریم.

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین فلورایدتراپی برای گروه هدف و در مدارس به شکل رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار دندانپزشک طرحی در کشور، افزود: ۲۲ ردیف خدمتی دهان و دندان توسط تمام نیروهای مرتبط با ما قابل ارائه است.

 

 

 

منبع : خبربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه