افزایش بخشودگی خدمتی کارشناسان مامایی سه ماه می شود

مامایی

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی گفت: بخشودگی خدمتی کارشناسان مامایی به ازای هر یک سال خدمت، سه ماه می شود.

به گزارش اول دنت، دکتر شهلا خسروی در مراسم روز جهانی مامایی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: مامایی از سال 1386 در دسته مشاغل سخت قرار گرفته و بر این اساس باید به ازای هر یک سال خدمت یک ماه بخشودگی خدمتی در نظر گرفته شود اما به دنبال این هستیم که  یک ماه به سه ماه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد مسیر برای این افزایش طی شده و امیدوارم تا پایان سال 1402 محقق شود، افزود: باز توزیع کارانه زایمان بدون اینکه از سهم متخصصین زنان و زایمان کم شود، برای همه اعضای گروه زایمان انجام شده اما سازمان های بیمه گر فعلا فقط پوشش خدمات پیش و بعد از زایمان را برای کارشناسان ماما پذیرفته اند.

خسروی خاطرنشان کرد: این باز توزیع کارانه موجب همکاری بیشتر متخصصان زنان و زایمان و کارشناسان ماما شده و در نتیجه خدمات بهتری به مادران داده می شود.

وی ادامه داد: جامعه مامایی به خوبی نشان داده اند که در این گروه کمترین قصور پزشکی وجود دارد و حامی موضوع فرزندآوری هستند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حفظ کرامت یک مادر در دوران بارداری و زمان زایمان بسیار مهم است، افزود: همه می دانیم یک مادر در این مرحله در مقدس ترین دوران زندگی خودش بوده، بنابراین باید با هم عهد ببندیم به درستی آنان را تکریم کنیم.

منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه