اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. اسکنر داخل دهانی
اسکنر داخل دهانی

اسکنر داخل دهانی

فهرست مطالب

اسکنر داخل دهانی

سازندگان ارتودنسی نامرئی که انقلابی در این روش درمانی در سال های اخیر ایجاد کرده است ، فناوری جدید خود یعنی اسکنر داخل دهانی را معرفی کردند. این اسکنرداخل دهانی یکی از پیشرفته ترین اسکنرهای موجود در بازار می باشد و شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی می توانید از مزایای منحصر به فرد آن بهره مند شوید.
آیا می خواهید در مورد این مزایا اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ ما از شما دعوت می کنیم تا در کنار هم این اسکنر داخل دهانی و خدماتی که می تواند به شما در بهبود سلامت دهان و دندان ارائه دهد را بررسی کنیم.

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکنر داخل دهانی یک دستگاه تکنولوژیکی می باشد که به ما امکان می دهد تا یک تصویر دیجیتال سه بعدی از دهان شما تولید کنیم. این اسکنر از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • سنسور یا دوربین داخل دهانی.
  • یک کامپیوتر.
  • یک نرم افزار تخصصی

این ابزار دیجیتالی به ما در تشخیص ، برنامه ریزی و درمان سریع و دقیق دندانپزشکی کمک می کند. با استفاده از آن در کلینیک دندانپزشکی، می توانید وضعیت بهداشت دهان و دندان خود را به صورت سه بعدی مشاهده و مستقیماً کنترل کنید. این یک روش سریع ، بدون درد و قابل اعتماد می باشد.

با اسکنر داخل دهانی چه مواردی بررسی می شود؟

در کلینیک دندانپزشکی از اسکنر داخل دهانی برای برداشتن دیجیتالی استفاده می کنیم و به این ترتیب مدلهای قوس های دندانی خود را به صورت دیجیتالی بازسازی می کنیم.
با استفاده از این اسکنر دندانپزشک می تواند وضعیت دندان و سلامت دهان و دندان شما را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنی. همچنین با اسکنر داخل دهانی می توانیم به سرعت و به راحتی به شما بگوییم که مشکلات دندانی شما چیست و بهترین گزینه درمانی کدام خواهد بود.
2

اسکنر داخل دهانی چگونه کار می کند؟

خود اسکنر یا دوربین داخل دهان شبیه دسته یا مسواک برقی ضخیم است و توسط کابل به صفحه نمایش متصل می شود. شما ، باید خود را روی صندلی دندانپزشکی قرار بگیرید و فقط باید دهان خود را باز کنید تا بتوانید قوس های دندان خود را اسکن کنید.
دوربین داخل دهانی از طریق هر دو قوس ، از ناحیه باکال ، زبانی ، پالاتال و اکلوزال دندان عبور می کند. تصاویر گرفته شده توسط دوربین به طور خودکار بر روی مانیتور کامپیوتر ظاهر می شوند. با این کار ما تصویری سه بعدی و دقیق از قوس های دندانی ، لثه ها و انسداد شما به دست می آوریم. به همین ترتیب ، نرم افزار داخل دهانی به شما امکان می دهد تا درمان های مورد نیاز دندان را ارزیابی کنید.

مزایای اسکنر داخل دهانی چیست؟

در چند دقیقه برخی از برداشتهای دیجیتالی از دهان شما انجام می شودو می توانیم نتیجه درمان شما را در همان لحظه مشاهده کنیم.
تجزیه و تحلیل دقیق لبخند شما
اسکنر به ما این امکان را می دهد که وضعیت دندان های شما را ببینیم و اگر آنها ساییدگی ، پوسیدگی ، وضعیت بد و … دارند ، به صورت بسیار دقیق نشان دهند. با این کار می توانیم به سرعت تشخیص دهیم و یک برنامه درمانی صحیح ایجاد کنیم که ممکن است متشکل از درمان ارتودنسی ، روکش ها و … باشد

4

تشخیص سریع آسیب دندان

با اسکن قوس های دندانی می توان آسیب های دندانی مانند پوسیدگی ، پر شدگی نامناسب ، شکستگی دندان و … را تشخیص داد.
میزان درمان دندانپزشکی که باید انجام شود را می توان مشاهده کرد. در صورت نیاز به پروتز ثابت ، می توان آن را مستقیماً از آزمایشگاه پروتز سفارش داد.
برای این کار ، فقط باید اسکن دندان های خود را ارسال کنید. نیازی به اندازه گیری با خمیرهای آزاردهنده آلژینات ، سیلیکون و … نیست.

تشخیص دندان قروچه

دندان قروچه باعث ساییدگی زودرس دندان ها ، عقب نشینی لثه می شود که با استفاده از اسکنر داخل دهانی کاملا قابل تشخیص است.

3

کنترل آسیب های پریودنتال

با توجه به این واقعیت که تصاویر به دست آمده با اسکن رنگی و با وضوح بالا هستند ، می توان آسیب های پریودنتال مانند التهاب لثه و پریودنتیت را کنترل کرد. این کنترل با اسکن دوره ای در مطب دندانپزشکی انجام می شود.

برنامه ریزی درمان توانبخشی دهان

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید ، با اسکن داخل دهانی ، می توانید درمان توانبخشی خود را دقیقاً برنامه ریزی کنید.
می توان تعیین کرد که آیا می توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد یا خیر؟

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید