اساتید توانمند دانشگاه ها ضامن ساخت یک کشور قدرتمند هستند/ اهمیت فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در آموزش و خدمات نظام سلامت

هوش مصنوعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در حوزه آموزش و خدمات نظام سلامت، گفت: اساتید توانمند ضامن ساخت یک دانشگاه اثربخش و کشوری قدرتمند هستند.

به گزارش اول دنت، دکتر عبدالرضا پازوکی در آیین بزرگداشت روز استاد با اشاره به حدیث «العلم سلطانٌ» نقل شده از حضرت علی (ع)، اظهار کرد: برای داشتن یک کشور قدرتمند باید دانشگاه های اثربخش و برای داشتن یک دانشگاه اثربخش باید اساتید توانمند داشته باشیم.

وی نیل به اهداف مندرج در سند دانشگاه اسلامی، حرکت به سمت دانشگاه های نسل نو، بین المللی سازی، پیاده سازی رویکردهای جدید خلق ثروت، استقرار رویکرد دانشگاه الکترونیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، چابک سازی سازمانی و  توسعه شبکه بهداشتی و درمانی را به عنوان اهداف هفتگانه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی ایران برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران با جذب دانشجویان خارجی، تقویت ارتباطات علمی و گردشگری سلامت در مسیر بین المللی سازی گام بر می دارد.

پازوکی ادامه داد: بی توجهی به فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی موجب عقب ماندگی است، بنابراین  اساتید باید در آموزش و همچنین در رشته تخصصی شان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین گفت: سال گذشته سقف کارانه پزشکان از 60 میلیون به 120 میلیون افزایش پیدا کرد و شرایط پرداخت پلکانی اصلاح شد. مالیات پرداختی پزشکان در بخش دولتی نیز  از 35 درصد تا 10 درصد کاهش پیدا کرد، بنابراین هم اکنون دریافتی پزشکان در بخش دولتی همانند بخش خصوصی است و این تغییرات موجب شده تا پنجره بسیار خوبی برای حل مشکلات دانشگاه ها باز شود.

دکتر علی طیبی؛ رییس مرکز آموزشی و درمانی فیروزآبادی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یک دانشگاه نسل نو هم در حوزه آموزش و هم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گام های بزرگی برداشته است.

وی با بیان اینکه راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان جدید فیروزآبادی یکی از این مصادیق است، افزود: این مرکز آموزشی ظرفیت بزرگی برای راه اندازی بخش های جدید و افزایش تعداد دانشجویان در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی را دارد.

طیبی با اشاره به اهمیت جذب و نگهداری اساتید جوان در دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیمارستان فیروزآبادی به دلیل مجاورت در کنار حرم حضرت عبدالعظیم می تواند در حوزه گردشگری سلامت نیز موفق عمل کند.

در ادامه دکتر علی نشاسته ریز؛ رییس دانشکده پیراپزشکی بر اهمیت همکاری و ارتباط بیشتر بین دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید و اظهار کرد: برای این منظور در سال گذشته مجمع روسای دانشکده ها با هدف آگاهی از مسائل و  آشنایی با ظرفیت ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته های بین رشته ای می تواند از نتایج برداشتن مرزهای میان دانشکده ها باشد، افزود: ایجاد و حمایت از شرکت های دانش بنیان علاوه بر خلق ثروت برای دانشگاه، فرصتی برای پاسخ گویی به نیاز های جامعه است.

بنا براین گزارش مراسم بزرگداشت روز معلم و تقدیر از اساتید برتر دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران یکشنبه هفدهم اردیبهشت 1402 در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه