ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در مراکز خدمات جامع سلامت لرستان

دندان

اول دنت/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در برخی مراکز خدمات جامع سلامت استان که دارای دندان‌پزشک و یونیت دندانپزشکی هستند، خدمات دندانپزشکی سطح یک با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

مریم کوشکی اظهار کرد: جوانی، پویایی بالندگی و حرکت به سوی فردایی روشن است که با تلاش و کوشش و در سایه ایمان، تخصص، تفکر علمی و مشارکت اجتماعی جوانان در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی محقق خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری است که نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما می‌باشد.

کوشکی افزود: همه رسانه‌ها و همچنین ارگان‌ها باید در زمینه ترویج فرزندآوری کمک کنند تا این چالش را پشت سر بگذاریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقدامات مختلفی در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که می توان به شناسایی زوجین نابارور و معرفی به بیمه سلامت برای نشان‌دار شدن اشاره کرد.

کوشکی با اشاره به تهیه بسته‌های آموزشی مرتبط با جوانی جمعیت و ارجاع به شهرستانها و ادارات، گفت: در این رابطه کتابچه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تهیه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های غربالگری‌های ضروری دوران بارداری و داروهای ناباروری، پیگیر هستیم که تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند.

کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی سطح یک در برخی مراکز خدمات جامع سلامت، اظهار کرد: در برخی مراکز که دارای یونیت دندانپزشکی باشد خدمات دندانپزشکی سطح یک شامل ترمیم سطحی و کشیدن دندان ارائه می‌شود.

وی افزود: این خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و فقط برای مادران باردار و برخی گروه‌های سنی کودکان رایگان است.

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: چنانچه مرکزی دارای دندان‌پزشک و یونیت دندانپزشکی باشد و از ارائه این خدمات ممانعت کند مردم میتوانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه